Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Mon 08 Apr 2002 - 16:20:16 MET DST

Michal J. Bielecki wrote:

> Wydaje mi sie że najwiekszym problemem dla amatora jest ilość odczynnika. W
> Polsce wg mnie jest duza dostepnośc odczynników ale najcześciej sa to spore
> ilości. Po co kupować 1 kg odczynnika jeśli potrzeba tylko np. 50 g.  Na
> takich gieldach nie mamy  gwarancji czystości a nawet pewności ze jest to
> rzeczywiście ten związek (ktory jest ogłoszony do sprzedania) a nie inny.
> Osobiście jestem za stworzeniem na stronie ChemFana coś w rodzaju sklepu. W
> którym związki będa sprzedawane na dowolną ilość.  Osoba kupujaca ma wtedy
> [...]

Może by sie tak najpierw wypowiedział właściciel tej strony, czy ma czas i ochotę w coś takiego się bawić. Co z tego, że uznamy, że coś takiego powinno być i jak powinno wyglądać jak nie będzie komu to wprowadzić w czyn. Z technicznego punktu widzenia sprawa nie jest taka prosta bo wymaga założenia i administrowania bazą danych oraz napisania skryptów obsługujących bazę danych z poziomu strony www. Zakup gotowego oprogramowania tego rodzaju to koszt rzędu 1500 USD. Trzeba też mieć serwer na którym to się postawi. Inna ew. to obsługa wszystkiego ręcznie - ale wtedy trzeba by chyba kogoś zatrudnić na etat, żeby to jakoś w miarę sprawnie działało, albo czasy oczekiwania na pokazanie się ogłoszenia będą takie jak w Adeviq co praktycznie nie ma żadnego sensu.

Tomek "polimerek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli
http://www.ceti.pl/kganicz/rowery