Autor: Piotr Solarz (P.Solarz_at_INT.PAN.WROC.PL)
Data: Wed 23 Jan 2002 - 14:16:19 MET

Postaram się pomóc :))

WM> Czy mieszanine na jonit mozna nanosic w dowolnym rozpuszczalniku WM> czy tylko w wodzie?

Jakieś wodne bufory takie by np. pH było o jednostkę niższe od pKa. Jednak nie stężone.

WM> Jakie powinno byc pH nanoszonego roztworu?

Gdzieś o jednostkę niżesz od pKa, może być nawet trochę bardziej.

WM> Czy na kationicie powiesi sie tylko amina czy zwitterion aminokwasu WM> tez?

Nie wiem co to zwintterion :)) Zawieszą się te aminy (aminokwasy) które mają uprotonowaną resztę aminową. To czy jest uprotonowana, zależy od pKa aminokwasu, białka i twojego pH buforu.

WM> Czy sole nieorganiczne (Na+, K+) tez sie powiesza na kationicie i czy
WM> beda mialy wieksze czy mniejsze powinowactwo niz NH4+? Innymi
WM> slowy jak naniose mieszanine soli i aminokwasu, to co sie zatrzyma a
WM> co zejdzie z kolumny?

Ja na przykład używałem do wymywania 1M NaCl w tym samym buforze co białko ale już oczywiście bez niego. Po za tym "regeneruje" to kolumnę.

WM> Jak nalezy przechowywac kationit (suchy czy wilgotny) i dlaczego?

Raczej wilgotny ale by go zabezpieczyć przemyj (pozostaw ją) /w 20% etanolu. Zawsze po takim rozdziale zostaną ci ślady aminokwasów co jest równoważne z namnorzeniem się grzybów i bakterii.

WM> Ile kationitu nalezy uzywac do procesu?

Sprawdź doświadczalnie kiedy kolumna zaczyna Ci puszczać i nie łapie już aminokwasów, zresztą jej pojemność powinna być chyba w specyfikacji.

--
 Piotr