Autor: Tymoteusz Haracz (tymoth_at_wp.pl)
Data: Wed 09 Jan 2002 - 07:48:49 MET

> Czy ktos moze wie jak domowym sposobem zdemineralizowac nasza wspaniala
> wode kranowa.
> Chodzi mi o nawilzacze powietrza na kaloryferach, do ktorych lejac
> zwykla wode po kilku dniach trzeba wymieniac bibule. A stosowanie
> kupowanej w sklepie albo nawet destylowanej wlasnym sumptem jest dla
> mnie czystym zbytkiem ;-)
> pozdrawiam
> Pawel Malinowski
>
> PS Przepraszam za brak polskich znakow, ale nie obsluguje...
> PM

> [...]
sluzy do zasilania sztucznych nerek, ale jest gwarantowana nadprodukcja wiec mozna poprosic technika, lub usmiechnac sie do pielegniarki - dadza bez problemow. Woda tam uzdatniona wczesniej jest oczyszczona z zwiazkow zelaza dalej przez wegiel aktywny usuniete sa zwiazki chloru, dalej na zywicach jonowymiennych jony Ca, Mg - odpowiedzialne za twardosc wody zamienane sa na jony Na. Kolumny regenerowane sa solanka - stad sod na porach zywicy.Tu twardosc wody spada do 0. Dalej woda uzdatniana jest metoda odwroconej osmozy. Czystosc wody mierzona jest jej przewodnoscia i jest ponizej 10 mikroS. Sa rowniez domowe sysystemy odwroconej osmozy - woda bardzo czysta, ale nie polecam jej pic - brak mineralow.

    Przy okazji pytanie do wszystkich - gdzie mozna zdobyc materialy piezoelektryczne? Potrzebuje do wykonania kilku doswiadczen.Mam nieco tego materialu z zapalniczek, ale potrzebuje wieksze ilosci Serdecznie pozdrawiam - nowy uczestnik grupy- technik Stacji Dializ-  Haracz