Autor: Grzegorz J. Bielecki (gjbielec_at_pol.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 16:22:37 MET

Według ksiązki powinien wydzielić żółty HgO

Począdkowy osad to napewno żółty HgO. Dziwi mnie tylko osad żółtobrunatny  (pewnie jest to HgO o rozdrobnieniu pomiędzy żółtym a czerwonym HgO). Jeśli podziałam na HgO kwasem solnym to otrzymam chlorek rtęci (II) czy (I) i jaki siarczan otrzymam w reakcji HgO z H2SO4? I jeszcze jedno pytanie czy rtęć roztwarza sie w HCl(aq) i jeśli tak to jaką daje sól?

pozdrawiam

Michał