Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Tue 11 Sep 2001 - 11:11:07 MET DST

> Bedac w Danii spotkalam bardzo dziwne slodycze - podobno tradycyjny
> przysmak skandynawski - z dodatkiem chlorku amonu. Przysmak jak na moj gust
> byl obrzydliwy, no ale o gustach sie nie dyskutuje...Ciekawi mnie
> natomiast, czy ktokolwiek zetknal sie z chlorkiem amonu, jako dodatkiem
> smakowym? Ja dotychczas trwalam w przekonaniu, ze sluzy on wylacznie do

Czy tak oni wlasnie uzasadniaja ten dodatek, ze ma "poprawic" / zmienic smak?
Na liscie dodatkow E jakos go nie widac: http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Sprzet_I_Odczynniki/DodatkiE.html

W lecznictwie kiedys uzywano salmiaku jako srodek wykrztusny.

ak

PS. Skonfiguruj swoj program pocztowy, zeby odpowiednio zawijal wiersze i nie wysylal na liste chemfan w HTMLu:
http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Powitanie/ .