Autor: Dr Marcin (pyroman_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 20 Jun 2001 - 16:54:32 MET DST

> Jak mówiłem otrzymałem bardzo małą ilość azydku i gdyby nastąpił wybuch
> nie byłby taki grożny.

przy takiej ilosci nie byłby grozny jezeli azydek nie jest zamkniety np w metalowym pojemniku ..... najwyzej potłucze troche szkła w swoim otoczeniu  jezeli stoi w poblizu jakis zlewek czy czegos takiego ....... )

> Ale niesądze że eksplozja azydku jest możlwa jeśli
> jest on przechowywany pod warstą wody.

jezeli jest on rozdrobniony i czysty to nie , ale ..... ale jezeli zawiera zanieczyszczenia w postaci np azydku miedzi to tak !

> Jeśli jakiś większy kryształ ulegnie
> eksplozi to nie sądze że spowoduje detonacje pozostałych.Oczywiście są to
> tylko moje przypuszczenia :)

jezeli zacznie sie zjawisko detonacji to zdetonuje caly azydek jaki jest w poblizu .... jezeli byłyby jakies inne materialy wybuchowe w poblizu azydku to fala detonacyjna mogla by je tez pobudzic - ale nie wiem na jaka odleglosc to zjawisko zachodzi .... a moze ktos wie ? chetnie sie tez dowiem ....

pozdrawiam
Marcin

--

Czas, wygoda, szybkość działania