Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Wed 23 May 2001 - 16:54:35 MET DST

> Wszyscy chwala i slusznie, ale mnie brakuje jednej, drobnej
> informacji - warunkow w ktorych dane wielkosci zostaly zmierzone.

Postaram sie to uzupelnic, aczkolwiek w niektorych tabelach, z ktorych korzystalem po prostu brak takich podstawowych informacji...

> Pewnie w wiekszosci przypadkow jest to cisnienie atmosferyczne i tzw.
> temperatura pokojowa czyli 25oC, ale dla gestosci np. amoniaku warunki
> sa zapewne inne.

Zgadza sie. Uzytkownicy Internet Explorera chyba od 5.0 w gore po najechaniu myszka na amoniak lub SO2 po chwili powinni ujrzec wyskakujaca podpowiedz. Takie podpowiedzi wyskakuja takze przy innych substancjach, np. z zamienna nazwa (alkohole) lub stezeniem (kwas siarkowy), a takze przy naglowkach tabel. Netscape`owcy niestety maja gorzej, ale na razie nic na to nie poradze...

>Marzyloby mi sie takze zrodlo danych, ale tu juz
> wkraczamy na sliski teren praw autorskich.

Wlasnie, chetnie moge podac zrodla, ale czy ktos mi sie za to pozniej nie dobierze do tylka? Tak samo oczyszczanie rozpuszczalnikow. Tam podalem zrodla; jak myslicie czy wydawnictwa nie beda mialy nic przeciwko cytowaniu ksiazek, ktore i tak nie sa juz dostepne w sprzedazy?

Witek
http://www.trimen.pl/witek/