Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Mon 05 Feb 2001 - 10:24:29 MET

> chcialbym sie tez dowiedzic jak Panstwo radzicie sobie z nazewnictwem
> wiekszych czasteczek. jaka jest procedura prowadzaca do poprawnej nazwy ?
> musze nazwac taki zwiazek ktory jest cykliczna pochodna tiomocznika
> (N,N'etylenotiomocznik) i dodatkowo ma przylaczone lancuchy do atomow azotu,
> lanuchy zawieraja grupy karbonylowe, aminowe itp. nie chodzi mi o nazwe tego
> jednego zwiazku a o to jak sie zabrac do nazwania takiej duzej czesteczki ?
> moze jakis link do literatury ?

Organicy moze sie wypowiedza jak to zrobic "recznie", natomiast ja chcialbym zwrocic uwage na ten wzor:
http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Chemiczny_Hihot/Nazywam_sie.html Wyglada bardzo fajnie, a nazywa sie jeszcze lepiej, wiec wszystkich zachecam do jego obejrzenia i proby nazwania przed podejrzeniem odpowiedzi znajdujacej sie pod prezentowanym tam wzorem. ;)

Tymczasowo tutaj
http://pc69.wbc.lublin.pl/~ak/skany%20artykulow/autonom1.gif http://pc69.wbc.lublin.pl/~ak/skany%20artykulow/autonom2.gif umiescilem do sciagniecia i wydrukowania zeskanowane artykuly na temat programu, ktory wlasnie sluzy do nazywania, na podstawie wzoru strukturalnego zwiazkow organicznych.

ak