Autor: Maciek Haranczyk (maharan_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Sat 03 Feb 2001 - 23:11:50 MET

zwiazek zawierajacy grupe karbonylowa mozemy nazywac dodajac na koncu -on, jak nazywa sie jego odpowiednik z siarka ? chodzi mi o prosty przypadek np. ch3-ch2-cs-ch2-ch3 ?

chcialbym sie tez dowiedzic jak Panstwo radzicie sobie z nazewnictwem wiekszych czasteczek. jaka jest procedura prowadzaca do poprawnej nazwy ? musze nazwac taki zwiazek ktory jest cykliczna pochodna tiomocznika (N,N'etylenotiomocznik) i dodatkowo ma przylaczone lancuchy do atomow azotu, lanuchy zawieraja grupy karbonylowe, aminowe itp. nie chodzi mi o nazwe tego jednego zwiazku a o to jak sie zabrac do nazwania takiej duzej czesteczki ? moze jakis link do literatury ?

pozdrawiam
maciej

Maciej Haranczyk
maharan_at_chemik.chem.univ.gda.pl