Autor: Andrzej Ledwig (andrzej.ledwig_at_zak.com.pl)
Data: Fri 02 Feb 2001 - 09:34:25 MET

Witam

> A co, nie da sie? Nawet grzyby da sie zamrozic i wiekszosc gatunkow nie
> zmienia przez to smaku i zapachu.

Niestety niektore z owocow znacznie zmieniaja swoj smak np truskawki. Oprocz tego konieczne jest scisle przestrzeganie warunkow przechowywania bo jak wiadomo rozmrazanie i ponowne zamrazanie stanowi doskonale warunki do rozwoju wszelkiego rodzaju bakterii
Zycze powodzenia w wymuszeniu tego warunku u naszych handlowcow :-((

> Najrozsadniejsze z punktu widzenia producenta.

Trudno jest sie z tym nie zgodzic!
Mozna tylko dodac, ze z punktu widzenia handlowcow rowniez

> A za 50 lat moze sie dowiemy, ze obecnie z powodu roznych "polepszaczy"
> ginelo np. 3000 rocznie. :P

Podobno istnieja trzy rodzaje klamstwa (podaje w kolejnosci rosnacej szkodliwosci i 'ciezkosci')

> Jak kogos zawodza zmysly i nie widzi/czuje, ze spozywa zepsuta zywnosc
> to taka eliminacja musi wystepowac, natomiast niektore dodatki do
zywnosci,
> pomimo ze niekoniecznie najzdrowsze zostaly tak dobrane, ze nasze
> zmysly zwykle na nic sie zdadza. Jedynie w przypadku niektorych rodzajow
> pieczywa czuje sie wyraznie, ze np. nie jest to chrupiacy, milo pachnacy
> chlebek, tylko jakis nadmuchany kit o zapachu pomyj i starej scierki.

zgadzam sie w 101%.
Obecnie niektore z wedlin w czasie kiedy juz same 'wychodza' z lodowki, maja nadal piekna rozowa/czerwona barwe i wygladaja jak wlasnie wyjete z wedzalnika
Jak wiesc gminna niesie skwapliwie wykorzystuja to niektore sklepy wedliniarskie
i 2 razy na tydzien zarzadzaja 'wielkie mycie' przeterminowanych wedlin

Inna sprawa ze z tego co wiem to jadu kielbasianego niestety organoleptycznie wyczuc
sie nie da :-(

Andrzej