Autor: \ (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Thu 01 Feb 2001 - 13:34:23 MET

"Ewa K. Andersen" wrote:

> a na zakonczenie smiesznostka:
> jedna z komisji zjednoczonej europy omawiala sprawe zakazania produkcji
> serow plesniowych, bo przeciez zawieraja one mikroorganizmy, a
> mikroorganizmy sa przeciez chorobotworcze

Przepraszam, ale to jest typowe "gazetowe" przeinaczenie faktow. Po pierwsze nie wiadomo wogole o jakiej komisji mowa. Czy chodzi o Dyrektoriat Komisji Europejskiej do spraw ochrony zdrowia i konsumentow
(patrz: http://europa.eu.int/comm/dgs/health_consumer/index_en.htm) czy moze o ktoras z komisji stalych parlamentu europejskiego, np: komisji ochrony srodowiska, zdrowia publicznego i polityki konsumenckiej
(patrz: http://www.europarl.eu.int/committees/envi_home.htm lub komisji rolnictwa
(patrz: http://www.europarl.eu.int/committees/agri_home.htm) Jak juz sie kogos oskarza o ciezka glupote to warto chyba wiedziec kogo...
Z tego co ja wiem, to w 1995 roku, gdy Dyrektoriat Komisji Europejskiej do spraw ochrony zdrowia i konsumentow zablokowal handel brytyjska wolowina glownie na wniosek Francji, Rzad Wielkiej Brytanii w ramach retorsji zaczal bombardowac komisje ochrony srodowiska, zdrowia publicznego i polityki konsumenckiej Parlamentu Europejskiego wnioskami o zbadanie warunkow i czystosci serow i win francuskich, ktore produkuje sie czesto w niekontrolowanych warunkach bakteriologicznych. Komisja sie tym zajela po czym stwierdzila, ze niektore sery i wina moga istotnie zawierac potencjalnie szkodliwe dla zdrowia kultury bakterii, po czym zarzadala od Dyrektoriatu Komisji Europejskiej do spraw ochrony zdrowia i konsumentow wymuszenia na rzadach wprowadzenia
nadzoru bakteriologicznego przy produkcji win i serow, takze w malych wytworniach, co zwiekszylo oczywiscie koszt ich produkcji. Reakcja francuskich producentow i gazet byla taka, ze Komisja rzekomo ma zamiar zabronic wogole produkcji naturalnie dojrzewajacych serow i win, pod pretekstem takim jak w Twoim poscie, o czywiscie bylo nieprawda.
Sprawa regulacji nt. produkcji win i serow ciagnie sie zreszta nadal o czym mozna sobie poczytac w:
http://www2.europarl.eu.int/omk/OM-Europarl?PROG=REPORT&L=EN&PUBREF=-//EP//TEXT+REPORT+A4-1999-0046+0+DOC+SGML+V0//EN&LEVEL=2

--
Tomek "poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli