Autor: Ewa Lukowska (ewluko_at_ibib.waw.pl)
Data: Fri 27 Oct 2000 - 09:29:02 MET DST

Onegdaj Tomasz Pluciński napisal(a):

>na kolor nieba?
>>
>Jesli za niebieska barwe CIEKLEGO tlenu odpowiedzialne sa oddzialywania
>specyficzne tylko dla CIEKLEGO tlenu, to oczywiscie nie ma to wplywu. Jesli
>jednak przyczyny sa na szczeblu pojedynczej czasteczki, to sadze, ze mogo
>miec wplyw rowniez w fazie gazowej.
>tomasz plucinski

Niby tak, ale ten argument jakos mnie nie przekonuje. Skoro pojedyncza czasteczka tlenu ma taka strukture elektronowa, ktora powoduje niebieska barwe nieba, to argument powinien brzmiec: tlen (gazowy) ma niebieska barwe, a nie ciekly tlen ma niebieska barwe. Wiec pytanie jest takie: czy tlen (gazowy) ma niebieska barwe?

Ewa Dociekliwa