Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Tue 26 Sep 2000 - 23:14:11 MET DST

> jestem chemikiem - amatorem i poszukuje nadprzewodnika
> wysokotemperaturowego ( nie musi byc dysk - moze byc maly kawalek ) -

Jakiegokolwiek, czy o konkretnym skladzie?

> chcialbym zrobic doswiadczenie z lewitacja - potrzebuje tylko substancji
> która osiagnie stan nadprzewodnictwa w temperaturze cieklego azotu ( a moze
> wiesz skad wziasc ciekly Hel ?- chyba nie realne? )

Dlaczego - tam gdzie maja NMRy moze byc i hel. :) Kiedys za czasow studenckich podczas przepompowywania cieklego azotu i helu do chlodzenia nadprzewodnikow w NMRze, nadmiar azotu chlusnal mi porzadnie na lezaca w poblizu torbe - na szczescie bardzo szybko odparowal, a samej torbie nic sie nie stalo, nie rozsypala sie na drobne kawalki. :)

> jezeli masz jakis pomysl to daj znac chetnie taki nadprzewodnik kupie lub zamienie na cos innego

Sprawdz ile kosztuje w katalogach firm sprzedajacych odczynniki, moze nie jest taki drogi, wowczas bys sobie kupil.

ak