Autor: Apteka \ (A0132_at_malicki.com)
Data: Wed 21 Jun 2000 - 20:05:46 MET DST

Jezeli tak lubicie reakcje rozkladu, razie sprobójcie rozklozyc (NH4)2Cr2O7 uwaga reakcja jest egzotermiczna (nadaje sie na wklad do wulkanu) produkty reakcji to Cr2O3 N2 H2O, Cr2O3 mozna uzyskac Chrom (Cr) przy pomocy glinu
(Al).

Ja mam z kolei inny problem: kiedys czytalem i wykonalem doswiadczenie skrót(do zastygnietego zelatynowego roztworu K2CrO4 w wysokiej probowce dodalem na wierzch r-r AgNO3. Po pewnym czasie na skótek dyfuzji (Ag+) zacza sie wydzielac czerwomobrazowy Ag2CrO4
i tu uwaga w postaci pierscieni oddalowych do siebie i od granicy zetkniecia faz, a ja sie zastanawiam czy wystapilo tu zjawisko interferencji
(charakterystycznej dla FAL) czy tez cos innego?

Pozdrawiam Janusz
Apt. Strywald
Gorzów Wlkp.