Autor: Jakub Malcher (quba_at_post.pl)
Data: Sat 29 Jan 2000 - 13:57:36 MET

    Jestem studentem pierwszego roku chemi na UAM w Poznaniu. Zaciekawila mnie ta dyskusja na temat poszukiwania pracy przez chemikow. Przyznam sie, iz wiele osob odradzalo mi wybor chemii, jako kierunku studiow, gdyz kazdy po chwili namyslu zadwala pytanie: "A co ty bedziesz robil po tej chemii?" No tak, tez mnie to troche zastanawialo. Jesli chodzi o polski rynek pracy to sie za bardzo nie orientuje, ale z waszych wypowiedzi wynika, iz jest calkiem dobrze.

    Moge powiedziec cos na temat UK. Tam prace znajduje wielu chemikow, jednak nie mozna oczekiwac duzych pieniedzy legitymujac sie tylko tytulem licencjata czy nawet magistra. Dobre kontrakty z miedzynarodowymi firmami zawieraja w 90% chemicy posiadajacy doktoraty. Po prostu magister juz nie wystarcza. Zastanawiam sie czy tak jest tez u nas?

    Poza tym mowcie jak najwiecej o sukcesach w szukaniu pracy, bo jest to na pewno budujace.

Pozdrawiam:
Jakub Malcher