Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Mon 01 Nov 1999 - 19:16:26 MET

> To jeszcze raz ja (Kuba).
> Sorki, oczywiscie ze nie chodzilo mi o jakies fajerwerki typu petardy itp.
> Mialem na mysli cos mniej niebezpiecznego, a efektownego (np. strzelajace
> krysztaly jodku amonu, czy fontanny z saletry). Chodzilo mi o te juz znane
> doswiadczenia, z ewentualnymi modyfikacjami.

Zobacz na stronie chemfana opis klasycznych doswiadczen chemicznych. Do podpadajacych pod pirotechnike nalezy np. wybuch wulkanu (rozklad (NH4)2Cr2O7 - uwaga na powstajacy zielony Cr2O3 - drazni oczy, no a same dwuchromiany sa rakotworcze i przenikaja przez skore) oraz weze faraona (Hg(SCN)2 - ale tego w ogole nie polecam, wydzielaja sie trujace gazy, no i zwiazki rteci sa silnie trujace, lepiej zrobic zastepczy waz faraona ze zmieszanych ze soba w odpowiednich proporcjach cukru i saletry potasowej (cukru musi byc znacznie wiecej niz saletry) - najlepiej spojonych ze soba tak, zeby tworzyly kostke).

Andrzej Kasperowicz
chemfan & mineraly list-owner
http://www.man.lodz.pl/CHEMFAN/
http://www.man.lodz.pl/MINERALY/