Autor: Anita Weber [Wb] (deltas_at_ing.uni.wroc.pl)
Data: Wed 08 Sep 1999 - 16:20:14 MET DST

Witam wszystkich :-)

Tomasz Plucinski wrote:

> Tak wiec jednak trzeba wyjasnic, ze srebro z siarkowodorem nie reaguje!
> Reakcja srebra z siarkowodorem mozliwa jest tylko przy dostepie tlenu i
> wody.

Dla ciekawosci chcialabym wtracic male co nieco. Otoz bez dostepu tlenu i wody, srebro z siarkowodorem moze reagowac. Kiedys mialam problem z rozdzieleniem CO2 od siarkowodoru, przy czym mnie potrzebny byl czysty CO2 do analizy izotopowej, a siarkowodor byl bardzo przeszkadzajacym zanieczyszczeniem. Pozbylam sie go wlasnie dzieki reakcji ze srebrem (konkrtenie z wata Ag). Reakcja taka zachodzi w temperaturze 600 stopni Celsjusza i powstaje wtedy wodor, ktorego obecnosc stwierdzilam osobiscie na spektrometrze mas.

Pozdrawiam
Anita