Autor: Marcin Marecki (mama_at_olicom.dk)
Data: Wed 04 Aug 1999 - 10:24:07 MET DST

Faktycznie barwa wodybyla raczej brunatna niz czerwona(posluguje sie raczej podstawa gama kolorow stad brak precyzji). Stary kaszub mowil, ze opryski wzorcowej szkolki lesnej wybily ryby w jeziorze. Pewnie z tad jego dystroficznosc. Na zakwit glonyow to raczej nie wyglada gdyz jest to zjawisko permanentne(przynajmniej w skali kilku dni).

Czy dystroficznosc jest zjawiskiem odwracalnym ? Co je powoduje (w moim przypadku opryski ustaly) ? Co nazywasz rozpuszczona materia organiczna i dlaczego sie ona nie redukuje ? I ostatnie pytanie czy mozna sie bezpiecznie kompac w jeziorze dystroficznym ?

dziekuje za odpowiedzi. zasypalem nastepnymi pytaniami, gdzy zaskoczylo mnie stwierdzenie-"gdzie zycie organiczne zanika".