Autor: Anita Weber [Wb] (deltas_at_ing.uni.wroc.pl)
Data: Fri 02 Jul 1999 - 09:29:18 MET DST

Czesc,

Jerzy Peszke wrote:

> Czesc chemfani,
>
> Przygladam sie Waszej dyskusji i... nieco jestem
> zaskoczony iz temat zszedl na nieco inny temat.
> Wedlug mnie (zaznaczam iz jest to moja subiektywna
> opinia, gdyz kulki nie widzialem), sadzac z opisu
> kulka pochodzi od mlyna kulowego sluzacego do
> rozdrabniania materialow kruchych (sucha glina, czy
> jest tam moze w okolicy jakis zaklad ceramiczny? lub
> moze byl). Kulka wykonana jest najprawdopodobniej ze
> stopionego drbnoziarnistego tlenku gliinu
> (tlumaczyloby to twardosc ok. 9 w skali Mosha),
> gestosc (mozliwe ze jest czyms domieszkowana) i
> [...]

Przychylam sie do Twojej opinii. Nie wykluczam w zaden sposob faktu istnienia substancji nie znanych na naszej planecie, ale zeby stwierdzic, ze jakas probka jest pochodzenia pozaziemskiego, trzeba miec konkretne podstawy. Przegladalam kiedys kopie dokumentow z wynikami badan mineralogiczno-geochemicznych probek materialow znalezionych w miejscu katastrofy w Roswell (USA). Probki poddawano badaniom mikroskopowym, chemicznym (analizy standardowe oraz na zawartosc pierwiastkow sladowych, ICP), izotopowym (SIMS). W zasadzie za kazdym razem uzyskiwano wyniki anomalne w stosunku do wynikow uzyskanych dla probek skal ziemskich roznego typu i genezy. Uwazam ze to juz sa solidne podstawy, aby uznac z duzym prawdopodobienstwem pozaziemskie pochodzenie probek.

Twoje przypuszczenie o mlynie kulowym jest bardzo prawdopodobne. Wczoraj bylam w naszej pracowni separacji mineralow zmielic na proszek probki skal do analiz i robilam to wlasnie na mlynie kulowym. Nie probowalam co prawda rozbijac i znecac sie nad kulkami, bo raczej nie moglabym pozniej juz mielic zadnych probek ;-) Ale z wygladu makroskopowego kulki te bardzo przypominaly Tajemnicza Kulke.

Pozdrawiam
Anita

Pozdrawiam
Anita