Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Wed 30 Jun 1999 - 12:05:44 MET DST

---Andrzej Kasperowicz <andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl> wrote:

> Powiedz jeszcze czy gdy uderzales w kulke mlotkiem,
>jeszcze przed jej
> ogrzewaniem mlotek zostawial na niej jakiekolwiek
>slady (zarysowania,
> odksztalcenia itp.).

Niestety nie pamietam czy przed wygrzaniem powstawaly jakies slady. Bylo to kilka lat temu a palalem zadza rozlupania tej kulki.

> Co sluzylo jako kowadlo? Jak ciezki byl mlotek i
jak >duzej uzywales sily?

Jako kowadlo poczatkowo sluzyly mi po prostu kamienie. Kladlem kulke na jednym i rzucalem drugim. Chociaz na kamieniach byly wyrazne odpryski to na kulce praktycznie nie bylo sladu zarysowania. Potem w szkole za kowadlo sluzyla mi betonowa podloga. Pamietam zdziwenie jednego z konserwatorow gdy zalozylem sie z nim, ze kulki nie rozbije swoim mlotkiem. Choc walil z calej sily to kulki nie rozbil.
> Czy probowales kulke miazdzyc w imadle, albo prasie
> hydraulicznej?

Probowalem imadla - bezskutecznie

DO YOU YAHOO!?