Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Tue 29 Jun 1999 - 19:15:39 MET DST

> Z fragmentu tej Twojej kulki mozna by bylo zrobic
analize
> rentgenograficzna. Jakbys byl zainteresowany, to ja
mam dostep do
> aparatury i zrobienie analizy nie byloby zadnym
problemem.

Dziekuje za propozycje. Na razie sprobuje poszukac mozliwosci na miejscu. Gdyby mi sie nie udalo to dam znac.

>A moze
> jeszcze rzucily Ci sie w oczy jakies specjalne
>wlasnosci, np:
> ciezar wlasciwy?

Dzisiaj zmierzylem. Wynosi ok. 3.4 g/cm3 (+/-20%)

> Czy tak kulka (raczej teraz juz jej fragmenty :-))
jest przezroczysta
> chociaz w malym stopniu?

Mam polowke kulki. Nie jest ona przezroczysta. Wygladem przypomina krede. Ale jest bardzo twarda i niewrazliwa na kwasy.
> Czy probowales zarysowac nimi kwarc? Zwykle szklo
ma twardosc mniejsza
> od kwarcu.

Nie probowalem. I nie wiem czy nie jest za pozno, bo po fluorowodorze powierzchnia kulki zmiekla. Jest to dziwne, bo ubytek masy byl bardzo nieduzy (ok. 0.2%). Sprobuje ja znowu przelamac i sprawdzic w miejscach gdzie HF nie dotarl.

> Jak wygladaja powierzchnie przelamu fragmentow tej
kulki? czy sa
> nieregularne, czy moze obserwujesz owalne zarysy
(tzw. przelam
> muszlowy)?

Raczej nie muszlowy, ale nie znam sie zbytnio na tym.

DO YOU YAHOO!?