Autor: Witold Mozga (mozgaw_at_rocketmail.com)
Data: Tue 22 Jun 1999 - 15:47:48 MET DST

> Wydaje mi sie ze troche przesadzasz. Przede wszystkim
> pirydyna ma tak ochydny zapach, iz wystarczy ze 20 ml
> aby miec wylaczona na tydzien pracownie z uzytku.

Wcale nie przesadzam. U nas czasami trudno wytrzymac, gdyz ze studzienek czuc nie tylko pirydyne, ale fosforyny i siarkowodor. Sam osobiscie lalem roztwor dimetylosulfidu.

> Poza tym rozpuszczalniki sa tak potwornie drogie iz
> watpie czy kogos stac na wylewanie pieniedzy. Litr
> chrlroformu to jak by nie patrzec ok 30DM, Benzen -
> podobnie, wiec sam widzisz iz zadna placowka badawcza
> nie wytrzymalaby finasowo takich kosztow.

Gdzie Wy kupujecie te rozpuszczalniki? W Aldrichu? Polski chloroform cz.d.a (wcale niezly) kosztuje ok.15zl za litr a jest to jeden z drozszych rozpuszczalnikow. Benzen jest znacznie tanszy.

>zadna placowka badawcza
>nie wytrzymalaby finasowo takich kosztow.

Prywatna placowka moze by nie wytrzymala, ale utrzymywane m. in. z Twoich podatkow uczelnie wyzsze wytrzymaja.

DO YOU YAHOO!?