Autor: poli_merek (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Tue 22 Jun 1999 - 13:28:37 MET DST

Witold Mozga wrote:

> Rownie duze nonsensy towarzysza przestrzeganiu
> przepisow dotyczacym regeneracji zuzytych
> rozpuszczalnikow organicznych. Takich
> rozpuszczalnikow nie wolno lac do zlewu (i bardzo
> dobrze!), tylko trzeba je zbierac i poddawac
> odpowiedniej utylizacji. A jak jest u Was
> Chemfani? Czy wy tez lejecie pirydyne i rtec do
> zlewu? Napiszcie!

Ech... przypomina mi sie jedno z moich zadan "bojowych", ktore mialem wykonac w pierwszym roku mojej pracy. Zostalem wyznaczony do posprzatania "pokoju eterowego", przed malowaniem tegoz. W pokoju tym byly dzisiatki rozmaitych, kolbek, erlenmajerek, butelek, itp, ktore tam staly od czasow dnia urodzin dziada krola cwieczka. Rzecz jasna, Ci co pamietali co w nich bylo juz dawno zmarli na raka, a kartki z napisami zmurszaly i rozsypaly sie w proch. Procedura "utylizacji" tych staroci polegala na wykopaniu duzego dolu w rogu trwanika, jak najdalej od budynku, oslonieciu dolu kawalkami blach a
nastepnie rzucania butelek i erlenmajerek z duzej odlegosci do tegoz dolu. Zabawa byla przednia... w powietrzu co i rusz unosily sie chmury roznokolorowych dymow, w dole cos caly czas syczalo, pienilo sie i babelkowalo. W koncu, calos zostala polana woda wapienna i zakopana. Gdy dzisiaj do nas przyjezda firma, ktora sie zajmuje utylizacja, mam powazne podejrzenia, ze owa "utylizacja" wyglada podobnie, tyle, ze firma bierze za to ciezkie pieniadze.

Tomek Ganicz.