Autor: Pawel (baddrzew_at_friko5.onet.pl)
Data: Thu 17 Jun 1999 - 18:17:59 MET DST

Taka wlasciwosc ma wiele toksycznych substancji.

> ktorym piecze sobie kielbase, prawdopodobnie sa dioksyny to nie wiem czy
> tak chetnie by ja spozywal. Jakos nikt jednak nie placze nad WWA, ktorych
> tabuny ganiaja w takim dymku i ktorych rakotworczosc jest bezspornie

Wlasnie, ja juz od jakiegos czasu unikam tego typu potraw i Was zachecam do tego znajomych.

> dowiedziona. Tak to jest gdy ktos rozdmucha nadmiernie jakas sprawe
> pomijajac zupelnie inne. A propos dymku, moze w ciagu tych kilkudzisieciu
> tysiecy lat obcowania z nim uodpornilismy sie badziej na polichlorowane
> dioksyny i furany bardziej niz zwierzatka, ktore od ognia stronily?

W ogole to z dioksynami moze byc podobnie jak z innymi toksynami. Tzn. ich dzialanie moze byc opisane przez hormeze - czyli to co cytuje w stopce: "wszystko jest trucizna i nic nie jest trucizna" i dalej - wszystko zalezy od dawki.
Oczywiscie, nikt chyba nie dowiodl pozytywnego dzialania dioksyn, ale wszystko jest mozliwe. Nawet rtec i rad to ultraelementy, ktore w bardzo malych ilosciach sa obecne w organizmie (prawdopodobnie biorac udzial w niektorych procesach).

Sle pozdrowienia,

Pawel Lukasz Urban, Rzeszow, Poland
http://friko5.onet.pl/rz/plurban/
pager: 0642237967
* wszystko jest trucizna i nic nie jest trucizna (T.B. Paracelsus) *