Autor: Arkadiusz Skwarek (arkadys_at_akropolis.pol.lublin.pl)
Data: Thu 17 Jun 1999 - 15:32:40 MET DST

Dnia 99-06-17 o 12:17 Szymon Bandrowski napisał(a) co następuje:

C>   Tematem toksycznosci dioksyn zajmowalem sie kiedys nieco
C>"hobbystycznie" i rzeczywiscie ich toksycznosc, silna kancerogennosc
C>etc. stwierdzono dla gryzoni ale nie dla ludzi (tym bardziej, ze byly
C>okazje, choc niezbyt fortunne, jak np. wojna w Wietnamie, azeby to
C>sprawdzic). Caly tzw. szum informacyjny tworzony przez media na temat
C>dioksyn jest spowodowany glownie blednym przekonaniem, iz to co jest
C>trujace dla gryzoni musi byc takze trujace dla ludzi. A poniewaz
C>wiekszosc substancji toksycznych, ma ta wlasciwosc, stad to "dmuchanie
> [...]

Ano wlasnie... Jeœliby komuœ powiedzieć że w dymie z ogniska, nad ktorym piecze sobie kielbase, prawdopodobnie sa dioksyny to nie wiem czy tak chetnie by ja spozywal. Jakos nikt jednak nie placze nad WWA, ktorych tabuny ganiaja w takim dymku i ktorych rakotworczosc jest bezspornie dowiedziona. Tak to jest gdy ktos rozdmucha nadmiernie jakas sprawe pomijajac zupelnie inne. A propos dymku, moze w ciagu tych kilkudzisieciu tysiecy lat obcowania z nim uodpornilismy sie badziej na polichlorowane dioksyny i furany bardziej niz zwierzatka, ktore od ognia stronily?

  1. Skwarek
    "Człowiek pisał Bóg wie co, a teraz okazuje się, że to teoria naukowa..."
  2. Lem