Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Wed 10 Mar 1999 - 21:20:14 MET

> Hej,
> Czy ktos moze wysluchal tej audycji? Ja sie zrobilem ostatnio nerwowy
> i jak facet zaczal nadawac o pozytywnej energii wody zrodlanej, ktora
> jest tracona gdy wydobywa sie te wode rura z podziemnego zbiornika to
> wylaczylem radio. Entuzjazm pani redaktor tez byl dobijajacy.
> Ciekaw jestem czy mialo to zwiazek z magnetyzerami wody i poliwa. Z
> powodow podanych powyzej nie uslyszalem tego slowa w audycji.
> Byla mowa o jakiejs technologii Gardnera (?). Moglem przekrecic
> nazwisko.

Coz, pewne jest tylko jedno: na pewno jeszcze wszystkich istniejacych praw i zjawisk rzadzacych tym swiatem nie odkrylismy i jesli w chwili obecnej czegos nie rozumiemy lub nie wiemy, to nie znaczy, ze nie wyjasnia tego przyszle pokolenia.

Problem polega "tylko" na tym jak odroznic rzeczywiste odkrycia od szarlatanerii. Nie ma na to prostej recepty, dlatego osobiscie staram sie podchodzic do wszelkich odkryc oraz "odkryc" z odpowiednim dystansem, bez nadmiernych emocji, ani nie negujac ich tylko dlatego, ze nie udaje mi sie ich wyjasnic w oparciu o znane mi, juz odkryte prawa, ani tez nie podchodzac do tego typu niepewnych spraw zbyt entuzjastycznie.

W/w audycji nie sluchalem, ale za to slyszalem (co prawda nie od poczatku) kilka miesiecy temu inna, w ktorej mowiono o tym, ze gorska zrodlana woda, czy woda z lodowcow ma rzekomo postac heksagonalna i taka jest dla naszego organizmu najlepsza.

Udalo mi sie odszukac po tamtej audycji strone w internecie (http://www.adr.com.pl/ ), gdzie byly opisane rozne urzadzenia, m.in. ADR-4 ponoc zmieniajace postac wody zwyklej na heksagonalna (autor wynalazku sam przynaje, ze nie jest znany do konca mechanizm tej przemiany). Zmiana postaci wody zostala podobno potwierdzona m.in. metodami spektroskopowymi, jednakze na w/w stronie nie zostaly w tamtym czasie gdy ja przegladalem (nie wiem jak jest teraz) zaprezentowane zadne widma spektroskopowe, ani tez w ogole nie ma informacji co to tak naprawde jest ta postac heksagonalna wody.

Domyslam sie, ze moze tu chodzic o zmiane ilosci wiazan wodorowych oraz zmiane topologii i geometrii takiej struktury, jednakze, ani w w/w audycji, ani na stronie www nie wspomina sie ani slowem o wiazaniach wodorowych.

To tyle moich 5-ciu groszy odnosnie spraw niezwyklych i niewyjasnionych. :)

Pozdrowienia
Andrzej Kasperowicz
chemfan & mineraly listowner