Autor: Sylwia Pasieczna (SPASIECZ_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 27 Nov 1998 - 11:04:00 MET

> Date sent: Fri, 27 Nov 1998 09:47:03 +0100 (CET)
> Send reply to: chemfan_at_man.lodz.pl
> From: "Andrzej Kasperowicz" <andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl>
> To: Multiple recipients of list <chemfan_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Jaka substancja jest w przyrzadach do pomiaru ciepla

> Nie wiem jak glowy wiotkich panienek, ale watroby na pewno nie sa bardziej
> wytrzymale na etanol niz u mezczyzn. Watroba przepala 0,1-0,12 g EtOH/h
> na 1kg masy ciala u mezczyzn i ok. 0.08-0,09 g EtOH/h na kg masy ciala u
> kobiet - jesli wiec tylko te dane wezmie sie pod uwage, to kobiety powinny
> [...]

    Polecam wspaniala ksiazke "Przewodnik po chemii zycia codziennego" wydawnictwa "Proszynski i spolka". Bardzo przystepnie wyjasnia chociazby to, w jaki sposob alkohol wplywa na kobiety i mezczyzn (a jest w tym roznica), ciekawostki na temat miodu i wiele innych.... Warto przeczytac.

    Jak dotychczas niosla fama wraz z wiekiem ubywa nam komorek nerwowych i polaczen w mozgu. Podobno Japonczycy stwierdzili, ze to nieprawda. Slyszalam o tym w jakis wiadomosciach w radio. Czy ktos moze wie cos wiecej na ten temat, bo dotychczas nigdzie indziej sie z tym nie spotkalam.
Pozdrowienia
sp