Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Fri 27 Nov 1998 - 09:43:43 MET

> Ampulki pomiarowe wypelnione sa dwumetylo - malonianem, plynem posiadajacym
> pozytywna opinie PZH nr W/530/92 pod wzgledem nieszkodliwosci dla zdrowia.

Wiem, ze posiadaja jakis atest - bylo to nawet wyraznie podkreslone (az podejrzanie wyraznie ktos moglby rzec) w pismie ze spoldzielni, gdy je kiedys instalowano. Atest PZH nie musi jednak oznaczac, ze dana substancja jest nietoksyczna. Farby i kleje oparte na rozpuszczalnikach organicznych tez maja atest PZH, a chyba nikt nie ma watpliwosci, ze sa toksyczne.

W kazdym badz razie dziekuje bardzo za odpowiedz na moje pytanie. Nie wiadomo jednak, czy we wszystkich tego typu urzadzeniach jest stosowana ta sama substancja - pewnie kazda firma je produkujaca opatentowala wlasne rozwiazanie. Te mierniki, z ktorymi mam do czynienia sa produkcji niemieckiej ale rozprowadzane przez Techem.

Czy ktos moglby sprawdzic w jakims porzadnym poradniku-encyklopedii wlasciwosci tej substancji, a w szczegolnosci NDS lub DL50 i porownac je z bardziej znanymi substancjami.

ak