Autor: Michal Sobkowski (michael.sobkowski_at_physik.uni-ulm.de)
Data: Sat 21 Nov 1998 - 22:52:50 MET

At 21:45 21.11.98 +0100, you wrote:

>Czy ktos z chemfanow wie jaka substancja jest uzywana w
>przyrzadach do pomiaru ciepla emitowanego przez kaloryfery?
>
>Opary tej substancji (jej ubytek z kapilary informuje o ilosci
>zuzytego ciepla, a wiec paruje jej wzglednie niemalo, a w kazdym
>badz razie opary w poblizu urzadzenia sa dobrze wyczuwalne) do
>zludzenia przypominaja mi jakas substancje ktora wiele lat temu,
>za czasow studenckich, syntezowalem na laborce z organicznej (a
>moze to byl jeden z substratow do jakiejs reakcji - juz nie
>pamietam).
>Chyba to byly jakies fenole... (?)

Ale fenole to sa ciala stale w temp. pok.! Moznaby co prawda napelnic kapilare stopionym fenolem, ale odparowanie tego trwaloby, ku radosci lokatorow, wieki! No i z pewnoscia nie byloby dopuszczone do sprzedazy. Musisz sie glebiej wwachac!
Michal

Dr. Michal Sobkowski mailto:michael.sobkowski_at_physik.uni-ulm.de
Current address:     Section of Polymers, University of Ulm,
Albert-Einstein-Allee 11, 89081 Ulm, Germany.
Permanent address: Institute of Bioorganic Chemistry PAN Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznan, Poland.