Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Sat 21 Nov 1998 - 20:38:47 MET

Czy ktos z chemfanow wie jaka substancja jest uzywana w przyrzadach do pomiaru ciepla emitowanego przez kaloryfery?

Opary tej substancji (jej ubytek z kapilary informuje o ilosci zuzytego ciepla, a wiec paruje jej wzglednie niemalo, a w kazdym badz razie opary w poblizu urzadzenia sa dobrze wyczuwalne) do zludzenia przypominaja mi jakas substancje ktora wiele lat temu, za czasow studenckich, syntezowalem na laborce z organicznej (a moze to byl jeden z substratow do jakiejs reakcji - juz nie pamietam).
Chyba to byly jakies fenole... (?)
Cos mi sie wydaje, ze niektorzy moga miec od tego alergie lub inne problemy zdrowotne, zreszta w ogole zapach tej substancji mi sie nie podoba. Ciekawe co to jest?

A.K.