Autor: znik_at_avalon.wbc.lublin.pl
Data: Thu 12 Mar 1998 - 18:39:04 MET

> Wlasnie caly dowcip polega na tym ze jest to urzedzenie jesli chodzi
> o energie PASYWNE !! Znaczy sie nie ma zasilana !
> Zatem powolujac sie na nazwe jest to po prosku magnes trwaly
> (ew. zaspol magnesow) co tym bardziej pachnie mi naciaganiem.

tu jest pewien kruczek. jako przyklad, podam tasme magnetofonowa. tasma magnetofonowa jest elementem pasywnym, bo nie jest zasilana. a jednak z glowicy magnetofonowej jest zbierane pewne napiecie i prad. perpetum mobile ? otoz nie. tasma magnetofonowa jest zasilana, poprzez ... .... no wlasnie. mechanizm przesuwu ja zasila :) jesli chodzi o magnetyzery, to mamy do czynienia z przeplywajacym paliwem. co oczywiscie nic nie wnosi do naszych rozwazan, czy magnetyzer paliwowy wogole dziala.