Autor: Miroslaw Owczarek (owcz_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 19 Feb 1998 - 12:39:18 MET

On Tue, 17 Feb 1998, Marek Podsiadlowicz wrote:

> Cale dostepne archiwum przejzalem , wiekszosc z tematow mam przerobione
> .Czy ktos robil proch czarny ( BP )? Zbieram metody .Dotychczas
> zastosowane przeze mnie , daja BP bardzo odlegly predkoscia spalania od
> komercyjnego . Czy ktos przerabial problem tzw . bomby zamknietej
> .Poszukuje miejsc zaopatrzenia w surowce - nadchlorany ,chlorany , sole
> baru ,strontu ( szczegolnie welan ) .
>
> Piromarek .

Istnieje spora literatura na temat prochu czarnego. Nie wiem w jaki sposob go otrzymywales, wiec trudno mi cos blizej powiedziec. Jakiego uzyles wegla drzewnego (gatunek i temperatura wypalania), jaki byl udzial ziarnowy poszczegolnych frakcji wegla, jaki byl sposob mieszania, czy stosowales ugniatanie?
Jezeli zalezy Ci tylko na szybkosci palenia zrob proch chloranowy. Rozumiem, ze chodzi o nadchloran i chloran potasu (nie amonu). Powinny byc dostepne w hurtowniach odczynnikow chemicznych bez problemu. KClO3 otrzymuje sie z KCl droga elektrolizy. Z chlorkiem i azotanem baru jest problem gdyz sa na liscie trucizn.
Powodzenia,
Mirek.