Autor: Marcin Pojalowski (roger_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl)
Data: Mon 15 Jul 1996 - 15:56:42 MET DST

Chcialbym zglosic propozycje pewnego tematu. Otoz jestem z wyksztalcenia chemikiem jednak od chwili gdy skonczylem szkole z chemia malo mam juz wspolnego. Pozostaly jedynie dawne zainteresowania od ktorych praktycznie wszystko sie zaczelo - pirotechnika. Dawno temu jako poczatkujacy piroman interesowalem sie m.innymi barwnymi ogniami sztucznymi. Sa wsrod nas napewno osoby ktore tez kiedys zajmowaly/zajmuja sie tym zagadnieniem i zdaja sobie doskonale sprawe jak trudno jest ustalic proporcje jakies efektownej kolorowej masy pirotechnicznej. Chetnie wymienie z nimi doswiadczenia, rozne przepisy i proporcje ciekawych mieszanin. W szczegolnosci interesujace sa mieszaniny pozwalajace uzyskac intensywne zabarwienie zielone lub niebieskie. Sporo profesjonalnych firm pirotechnicznych utrzymuje takie "patenty" w scislej tajemnicy przed konkurencja. A mnie nieraz az sie serce lamie jak widze te piekne kolory na pokazach ogni sztucznych.

A tak a propos pokazow czy ktos nie wie kiedy odbedzie sie Miedzynarodowy Pokaz Ogni Sztucznych w Olsztynie kolo Czestochowy? Bylem tam w zeszlym roku i goraco polecam wszystkim przejechac sie na taka impreze. Zabawa jest niezla, poczawszy od koncertow znanych polskich kapel (ostatnio Perfekt, Varius... i inne), blisko godzinnego pokazu ogni sztucznych a skonczywszy na bardzo efektownym pokazie laserow!!! Ja wybieram sie napewna z paczka znajomych jesli ktos chce jechac z nami to zapraszam. Warto poruszyc jeszcze te sprawe na liscie.

                                                        Heja

MARCIN POJALOWSKI             Email:    roger_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl
  Tel/Fax (012) 34-15-99      FidoNet:  2:486/19.7