Re: [WINNT] Czy W10 można używać bez aktywacji?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czy W10 można używać bez aktywacji?
From: "Grzegorz Niemirowski" <grzegorz@grzegorz.net>
Date: Mon, 18 Mar 2024 16:29:34 +0100
_Master_ <z@z.pl> napisał(a):
Czy to znaczy że MS przechodzi na "darmowość" tego systemu bo i tak zarabia na szpiegowaniu i reklamach?
Czy to jakaś SHIZA i niekonsekwencja?

Przechodzi od dawna. Widać to chociażby po darmowych nowych wydaniach Dziesiątki (nowych buildach, nie chodzi o poprawki) czy wcześniej darmowej aktualizacji Win7 do Win10. Win10 miał w ogóle być ostatnim Windowsem, tzn. miały wychodzić nowe wersje ale na zasadzie rozwoju Win10, a nie że w sklepach jest nowy Windows. Rozwój w trybie nazywanym rolling. Czyli koniec sprzedaży Windows dla tych, co już mają Windowsa, sprzedaż tylko z nowymi komputerami. MS potem sobie zaprzeczył wydając Windows 11, ale jednak ogólne podejście zostało.

Szpiegowanie i reklamy to margines bez znaczenia. Poza tym już nie żyjemy w XX wieku i Windows dawno nie jest głównym źródłem dochodu Microsoftu. Patrząc na dane z roku 2022 widzimy, że przychody ze sprzedaży Windowsa to 12% przychodów firmy. Dużo więcej jest z Office (23%) i usłuch chmurowych (34%). Mamy też LinkedIn (7%), gry (8%) i Bing (6%). Może za 10-15 lat Microsoft w ogóle zrezygnuje z Windowsa.

PS. Udało mi się ustawić pasek i pulpit tak jak lubię ale bez podłączenia do netu. potem oczywiście się zblokowała edycja ale preferencje ZAPAMIĘTAŁ ;-)

Brawo :)

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/