Re: [WINNT] Wygodne jednorazowe połaczenie dwóch komputerów przez LAN

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wygodne jednorazowe połaczenie dwóch komputerów przez LAN
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 25 Jan 2023 23:01:57 +0100
Dnia Wed, 25 Jan 2023 17:14:52 +0100, robot napisał(a):

> Czasami mam potrzebę połączenia jednorazowo dwóch komputerów
> skrętką Ethernet w celu szybkiego przerzucenia danych
> pomiędzy nimi.
>
> Czy jest jakiś szybki sposób na to,
> czy za każdym razem muszę przechodzić przez
> mozolną konfigurację LAN, czyli ustawianie ręcznie
> IP, bramy, nazwy grupy roboczej, dodawanie nowych użytkowników,
> hasła, udostępniania folderów, nadawania praw użytkownikom i tak dalej?
>
> Nie chodzi o sytuacje, kiedy komputery są połączone na stałe w sieci,
> tylko dajmy na to ktoś przychodzi do mnie z laptopem,
> [...]

O jakim mozlonym ustawianiu bramy, grupy i użytkowników piszesz? Po co?
Wystarczy adres IP i maska.
Wystarczy włączyć udostęponianie po nazwie użytkownika.
Tyle.

Co do pierwszego, to możesz zrobić skrypt, np:
netsh -f static.lan

a w pliku static.lan:

pushd interface ip
set address name="Połączenie lokalne" source=static addr=192.168.15.100
mask=255.255.255.0
popd

A co do drugiego, to możesz (o ile kompa jest bezpieczny) ustawić dostęp na
stałe, albo ustawić zasób ukryty - ze znakiem $ na końcu, czyli np.
TAJNY_DYSK$

--
Pozdrawiam.

Adam