[WINNT] Szybkość Internetu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Szybkość Internetu
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Thu, 15 Sep 2022 13:08:29 +0200
Zbliżam się do końca 1-go roku z 2-letniej umowy na pakiet Orange Love.
W 1-szym roku szybkość Internetu w download maksymalnie to 1 Gb/s,
a w upload maksymalnie to 300 Mb/s.
Wg warunków umowy prędkość "zwykle dostępna" powinna wynosić 90% prędkości maksymalnej.
W 1-szym roku nie ma dodatkowej opłaty, natomiast na 2-gi rok można
te warunki przedłużyć płacąc dodatkowo 20 zł/mies. Bez dopłaty
prędkość maksymalna będzie 600 Mb/s dla downloadu.

Sprawdziłam przed chwila szybkość przy pomocy speedtestu na stronie
https://speedtest.orange.pl i przy połączeniu laptopa z routerem
przy pomocy kabla i z wyłączonym Wi-Fi otrzymałam:
Download 753.97 Mb/s, Upload 303.08 Mb/s Ping 2 ms, Jitter 1 ms.
Menedżer zadań pokazał puste okno.

Szybkość pobierania jest więc daleka od 90% wartości maksymalnej.
Czy to norma i czy warto płacić 20 zł/mies. w celu uzyskania szybkości
750 Mb/s zamiast 600 Mb/s? Sporo ściągam z YouTube.

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam
Ewa