Re: [WINNT] ROZWIĄZANE! - Do znawców Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] ROZWIĄZANE! - Do znawców Thunderbirda
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Fri, 8 Apr 2022 13:06:21 +0200
Dnia Fri, 8 Apr 2022 12:16:01 +0200, Ewa napisał(a):

> Zanim usunęłam i założyłam od nowa to feralne konto, przeglądałam moją
> książkę adresową przygotowując się do zapisania wszystkiego co zniknie
> po likwidacji kont  w neostrada.pl przez Orange. Zauważyłam, że te
> "dobre" moje adresy miałam zapisane w książce adresowej, chyba zapisały
> się same gdy testując wysyłałam e-maile do siebie. Tego feralnego w niej
> nie było, więc ręcznie dopisałam. I pomogło! Szkoda, że to nie jest
> nigdzie napisane, bo w kilku miejscach pomoc do TB juz przeglądałam.
Dziwne rzeczy wypisujesz, dziewczyno :) Ale niech ci będzie.

> W każdym razie Jacku bardzo Ci dziękuję.
Niemazaco :)

> Przy okazji, może wiesz _jak najprościej_ zrobić maszynę wirtualną
> Win XP pod Win 10 Home? Wiem, że działasz pod Linuksem (kiedyś
> uwielbiałam prawdziwego Unixa na dużym serwerze, ale to dawne czasy),
> ale może wiesz jak to zrobić pod Win. Potrzebuję jednorazowo zastosować
> stary program spod Win XP, który pod Win 10 nie chce chodzić. Inne
> metody zawodzą.
Ja używam pod swoim linuksem Oracle ® VM VirtualBox, jeśli działa tak
dobrze pod windą jak pod linuksem to polecam. A zacznij od zassania
maszyny z ich strony:
https://www.oracle.com/pl/virtualization/technologies/vm/downloads/virtualbox-downloads.html
Potem się przegryź przez wszystkie additions, problemy z
rozdzielczością, przesyłaniem danych między hostem a guestem, kłopotami
z peryferiami i będziesz wreszcie miała swój WXP. O ile twój komp jest
wystarczająco szybki by działanie na wirtualce miało sens. Mój
czterordzeniowy 3GB/s procek plus 8 GB RAM i niezłe dyski SSD ledwie
ciągnie wirtualki. IMO lepiej postudiuj jak się instaluje XP na dysku
obok tej windy co już ją masz. A w ogóle to zapomnij o windach,
zwłaszcza że miałaś doswiadczenia z Uniksem. Ściągnij sobie na pendrajwa
instalkę Minta, odpal go jako live i sprawdź czy ci się nie spodoba.
Może (a nawet prawie na pewno) ten twój xp-kowy program da się uruchomić
na Mincie z użyciem wine. Napisz jaki, to go testowo spróbuję uruchomić.

--
Jacek
I hate haters.