Re: [WINNT] Jaki działający serwer news ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jaki działający serwer news ?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 26 Apr 2022 13:01:17 +0200
Dnia Mon, 25 Apr 2022 21:33:53 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Masz rację, walnąłem głupotę. Chyba dawno nie zakładałem konta :)
> A tak przy okazji, zdajesz się wiedzieć na czym polega konto typu
> Exchange. Mógłbyś mi objaśnić?

Wynalazek Microsoftu.
W stosunku do IMAP jest "więcej" - więcej gadania pomiędzy klientem i
serwerem oraz więcej rozkazów możliwych do wysłania przez telnet.

Nie siedzę w tym od tej strony, więc na tym w zasadzie mija wiedza się
kończy.
Telnetem się posługiwałem za czasów senmaila, czasem do tej pory jeszcze
jakiś serwer testuję.
Natomiast konfiguracja konta Exchange od strony klienta polega na podaniu
usera i hasła, reszta "sama się robi". To jest dobre dla przysłowiowej
"blądynki" płci dowolnej. Natomiast jeśli klient (w sensie człowieka/firmy)
ma nietypowe REVDNS czy jakieś inne nietypowe ustawienia w DNS-ach MX, to
skonfigorowanie tego może być problemem.

Natomiast od strony serwera Exchange to niestety, jest wiele dziwności w
porównaniu np. z dość prostą Zimbrą.
Przykładowo: w chyba każdym serwerze mailowym można założyć grupę (jako
adres, czyli przykładowo sprzedaz@firma.com) i dodać dowolne adresy mailowe
jako członków tej grupy. Ale nie w Exchange - tam można dodać tylko własne
adresy. Założenie konta w Exchange zakłada też konto systemowe użytkownika
(w WinSrv), ale założenie konta w WinSrv nie zakłada konta w Exchange.
Zakładasz konto dla jednej domeny, a "mądry inaczej" WinSrv wtyka to konto
do drzewka innej domeny.
Jest takich ciekawostek co najmniej kilka.

--
Pozdrawiam.

Adam