Re: [WINNT] Pobieranie video z pl1.tv

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pobieranie video z pl1.tv
From: "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
Date: Thu, 20 Jan 2022 00:14:34 +0100
jedrek w news:DhHFJ.259547$tX27.31392@usenetxs.com
"1634Racine"
Internet Download Manager
Ten wiem, że wiele potrafi, szukam do niego jakiejś alternatywy free,

-->  https://alternativeto.net
(ztcw: nie ma tam softu rownie sprawnego jak IDM w prostej detekcji download video z www. Chwala https://alternativeto.net/software/xtreme-download-manager/about/, nawet kiedys z ciekawosci sprawdzilem,ale po parunastu probach - nie)

patrzyłem jak już kiedyś pisałem na ten jakiś tam z javą w nazwie JDownloader, ale przeraził mnie wielkością i śmietnikiem

uzywam; z tym, ze jest w sprawie detekcji linkow do video na www bez prownania mnie sprawny od IDM. Z jednej strony IDM jest klasa dla siebie w detekcji, ale z drugiej: sa sytuacje, gdzie jdownloader sprawdza sie bardziej. [Mnie w sprawie IDM interesuje przede wszystkim detekcja linkow do multimediow na www]

TS-y u mnie chodzą bardzo dobrze, osobiście wolę TS-a

piszac, ze ts-y chodza zagadkowo, mialem na mysli tylko tyle: w (moim) stacjo playerze - a player jest calkiem calkiem - nawigacja plikiem ts ( <--- / --->) nie jest tak wygodna jak np mp4, bywa troche mulowato. I to jest zapewne tajemny zwiazek miedzy budowa strukturalna konkretnego pliku ts, a moim playerem. Natomiast sama projekcja/ogladanie ts - bez problemu. No,ale czasami chce sie cofnac video, albo podgonic. Dla swietego spokoju wole zrobic szybki demux ts -> mp4.

często dziwnie poskładany kontener mp4 (gdy strona dana ma dziwnie pokompresowane materiały), wiele jest tak dziwne poskładanych mp4 i to nawet przez
ffmpeg,  który finalizuje to co yt-dl zaczął, że tuner dvb na którym
potem próbuję to  odtwarzać tnie się na takich dziwnie posklejanych mp4.
A to fonia rozjeżdża  się coraz bardziej z obrazem, a to klatki się tną.
W wielu przypadkach  sprawę naprawia przemielenie takiego dziwnego mp4
przez mkvtoolnix do  kontenera mkv, ale i czasem zdarzą się takie
materiały, którym to niewiele  pomoże. Z jutuba wynikowy kontener mp4
idzie bez zarzutów, a np. z takiego  rumble trzeba go mielić do mkv, bo
inaczej jajo w odtwarzaczu się dzieje i  materiał się rozjeżdża z fonią.
Być może kwestia źle dobranych bloków danych lub przesadnie wyśrubowane kompresje, a to za dużo ilość ramek kluczowych, itp.
Próbuję zdiagnozować gdzie leży problem i kiepsko diagnoza idzie.
W epoce kontenerów AVI był program gspot, który graficznie pokazywał jak
są  przeplatane segmenty video, audio w materiale. Wtedy jak się źle
dobrało  rozmiary tych segmentów, to niektóre odtwarzacze się dławiły.
Czy w  kontenerach mp4, mkv też jest taka segmentyzacja? Jakim
narzędziem to  sprawdzić, bo w MediaInfo nie dopatrzyłem się tego. Do
AVI jak był  VirtualDubMod to tam dobierało się co ile ms ma być blok
audio przeplatany z  blokiem video. W najgorszym przypadku pozostaje
rekompresja gdzie wyjściowy  materiał video nie będzie się już gniewał
na lichy odtwarzacz.

kiedys bawilem sie w tzw "struktury mp4". Za dobrych czasow videoaudio.pl (Jawor, placio i inni lux-spece edukacyjni, powazna sprawa :) Potezna wiedza byla tam,bo nie tylko "klikalna".
bylo minelo.
a dzisiaj: jesli trafie na download np. mp4 kulawego ze strumienia - to powtarzam download :) Jesli nadal kulawy plik i jesli jest sens, to ew. szybki demux do np. mp4. Albo jakies inne mnemotechniczne operacje. Raz pomaga,raz nie. Jesli nie - szukam innej wersji pliku.

*mediainfo* daje info o kodowaniu, czegos mniej trywialnego mozna sie dopatrzec w linii --> "ustawienia kodowania" - ale to bywa pomocne tylko przy powtornym (ewentualnie) kodowaniu (!), chocby w ustawieniu poprawionego wiersza kodowania w handbrake. Bywalo, ze pomoglo. Tak prostego jak *gspot* dla avi nie znam dla np mp4, ale tez np mp4 daje innego rodzaju detekcje
Mp4 to jednak nie taki kontener, jak avi...
                https://www.ramugedia.com/mp4-container
Za dobrych czasow mialem dostep do --> Video Format Analyzer https://www.elecard.com, ale bez przesady - wystarcza takie zabawki:
             https://mp4-explorer.apponic.com/
                              https://sourceforge.net/projects/mp4-inspector/
https://github.com/ChayimFriedman2/mp4explorer/releases/tag/v1.1.0 [port z dawnego codoplexu,a wersja codoplexowa byla ok]
-  jest tego nie za duzo, ale jest.
kto chce niech sie ubawia :)

dodatek do firefox -->
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/hls-stream-detector/?utm_s
ource=addons.mozilla.org&utm_medium=referral&utm_content=search
Czy u ciebie ta wtyczka v 2.9 chodzi prawidłowo na FF52.9?
Bo już sama strona się burzy, że stara FF, a po wymuszonej instalacji okienka programu się rozjeżdzają
I dopiero na niższej v 2.8.7 nie widać zażaleń do FF.

jedrek Ty wez sie opanuj :) v2.9 Works with firefox 68.0 and later - po cos to wymalowali na mozilli....

Jakieś uwagi masz do tej wtyczki?

2.8.7 dziala, z dwa razy sprawdzilem, czeka na trudne video z www.

Możesz coś wskazać co jest dobrą alternatywą do video download helper?

raz na ruski rok uzywam, ale teraz widze, ze dodatek do ff --> stream detector o wiele wygodniej (wariantowy zapis) daje linki dla ffmpeg, youtube-dl. Wiec jakby co - zawsze dwa narzedzia...
(bo VDH jesli uzywalem, to dla tego rodzaju linkow, a download innym cudem)

Ta wtyczka bardzo ładnie składa te małe klocki TS (.......) w jeden wynikowy MP4,

nie zawsze, nie zawsze

ale
u mnie  ostatnie jej sensowna wersja to 6.3.3

jade na 7.3.9 (ff 52.9 esr , na mypal nie ma) i zdaje sie, ze nic nowszego na 52.9 nie dalo sie zainstal. skoro mam jak mam.

to jest jakis CIEMNOGROD-PORTAL? :) :)
O który portal pytasz?

https://pl1.tv/