Re: [WINNT] Pobieranie video z pl1.tv

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pobieranie video z pl1.tv
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Tue, 18 Jan 2022 23:36:20 +0100
"1634Racine"
Internet Download Manager

Ten wiem, że wiele potrafi, szukam do niego jakiejś alternatywy free, patrzyłem jak już kiedyś pisałem na ten jakiś tam z javą w nazwie JDownloader, ale przeraził mnie wielkością i śmietnikiem jaki robił finalnie w systemie, mimo że po drodze nie widziałem aby tam jakieś śmieci gdzieś trzeba było odptaszkowywać przy instalacji by się nie przykleiło do systemu.

TS-y u mnie chodzą bardzo dobrze, osobiście wolę TS-a niż często dziwnie poskładany kontener mp4 (gdy strona dana ma dziwnie pokompresowane materiały), wiele jest tak dziwne poskładanych mp4 i to nawet przez ffmpeg, który finalizuje to co yt-dl zaczął, że tuner dvb na którym potem próbuję to odtwarzać tnie się na takich dziwnie posklejanych mp4. A to fonia rozjeżdża się coraz bardziej z obrazem, a to klatki się tną. W wielu przypadkach sprawę naprawia przemielenie takiego dziwnego mp4 przez mkvtoolnix do kontenera mkv, ale i czasem zdarzą się takie materiały, którym to niewiele pomoże. Z jutuba wynikowy kontener mp4 idzie bez zarzutów, a np. z takiego rumble trzeba go mielić do mkv, bo inaczej jajo w odtwarzaczu się dzieje i materiał się rozjeżdża z fonią. Być może kwestia źle dobranych bloków danych lub przesadnie wyśrubowane kompresje, a to za dużo ilość ramek kluczowych, itp.
Próbuję zdiagnozować gdzie leży problem i kiepsko diagnoza idzie.
W epoce kontenerów AVI był program gspot, który graficznie pokazywał jak są przeplatane segmenty video, audio w materiale. Wtedy jak się źle dobrało rozmiary tych segmentów, to niektóre odtwarzacze się dławiły. Czy w kontenerach mp4, mkv też jest taka segmentyzacja? Jakim narzędziem to sprawdzić, bo w MediaInfo nie dopatrzyłem się tego. Do AVI jak był VirtualDubMod to tam dobierało się co ile ms ma być blok audio przeplatany z blokiem video. W najgorszym przypadku pozostaje rekompresja gdzie wyjściowy materiał video nie będzie się już gniewał na lichy odtwarzacz.

dodatek do firefox -->
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/hls-stream-detector/?utm_source=addons.mozilla.org&utm_medium=referral&utm_content=search

Czy u ciebie ta wtyczka v 2.9 chodzi prawidłowo na FF52.9?
Bo już sama strona się burzy, że stara FF, a po wymuszonej instalacji okienka programu się rozjeżdzają
I dopiero na niższej v 2.8.7 nie widać zażaleń do FF.
Jakieś uwagi masz do tej wtyczki? Bo mozilla twierdzi, że niebezpieczny dodatek, że go nie monitorują :)
Możesz coś wskazać co jest dobrą alternatywą do video download helper?
Ta wtyczka bardzo ładnie składa te małe klocki TS (jakimi większość serwerów obecnie pluje dla materiałów video) w jeden wynikowy MP4, ale u mnie ostatnie jej sensowna wersja to 6.3.3 i jak na złość nie do każdej firefoxopodobnej przeglądarki chce się doinstalować, np palemoon w wersji na XP krzyczy, że nie instaluje wtyczek WebExtensions. Da się to obejść? Gdy dodam jej nowszą wersję 7.6.0 to potem próba pobrania tego samego materiału video ze stron i wtyczka chce pobierać jakiś dodatkowy konwerter i jak dla mnie zaczyna się robić coraz większy chlew i nie pobieram żadnych dodatkowych dziwnych konwerterów. Stara wtyczka ich nie potrzebuje, a nowszą usilnie twierdzi że bez nich nic nie wypluje z gotowego materiału.

to jest jakis CIEMNOGROD-PORTAL? :) :)

O który portal pytasz?