Re: [WINNT] [OT] Ładowanie strony przez przegladarkę.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [OT] Ładowanie strony przez przegladarkę.
From: "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
Date: Fri, 14 Jan 2022 16:42:39 +0100
Jacek Maciejewski w 1gferybtf2fq9.qalva3nt8im4.dlg@40tude.net">news:1gferybtf2fq9.qalva3nt8im4.dlg@40tude.net
Proszę wybaczyć OT :) Mam wątpliwości dot. ładowania stron przez
przeglądarki. Gdy w danej przeglądarce otwieramy stronę po raz pierwszy,
sprawa jest jasna. Lecz gdy tą samą stronę otwieramy ponownie w
następnej sesji przeglądarki, jak wygląda mechanizm sprawdzania czy od
poprzedniego otwarcia tej strony do obecnego coś się w stronie nie
zmieniło?
Mamy przecież kesz, w którym są zmagazynowane elementy strony. Można
wyświetlić daną stronę w oparciu o niego. Ale przecież brak gwarancji że
któryś ze skeszowanych elementów się nie zmienił, więc na dobrą sprawę
przeglądarka winna zassać ponownie całą stronę. Zatem brak by było zysku
z keszowania :)

btw:
np w przypadku ff (nie wiem jak jest z najn. wersjami) warto zainteresowac sie w about:config --> browser.cache.check_doc_frequency (0-1-2-3)

https://support.mozilla.org/en-US/questions/1203480
http://kb.mozillazine.org/Browser.cache.check_doc_frequency