Re: [ot] ranking syst. operacyjnych

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sat, 9 Mar 2013 11:32:46 +0100

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup

>Tak? No to ja to świństwo złapałem właśnie w Sieci Osiedlowej pomiędzy
>Instalacją Systemu, a odpaleniem Windows Update.

Większość tą infekcję w jej szczycie łapała przy normalnym korzystaniu z
komputera. Instalacja systemu to szczególny przypadek.

>Możliwe. Ale pytasz co miałem na myśli. Być może coś podobnego się znajdzie
>i obecnie.

Tak samo można powiedzieć o stawianym przez Ciebie za wzór systemie. To jest
tylko gdybanie.

>gdzie są ostrzeżenia? Bo nie wiem do czego dokładnie nawiązujesz.

Jeśli chodzi o system: http://en.wikipedia.org/wiki/SmartScreen
Jeśli chodzi o Facebook także są wyświetlane informacje do czego jest
wymagany dostęp. Wystarczy stosować te same zdroworazsądkowe zasady, które
są stosowane w realu.

>Nie pamiętam czy to było 2005 czy 2003. Kompa miał starego (dlatego potem
>poszło na niego Xubuntu), kupionego w okolicach 1998 właśnie.

Bajka jeszcze bardziej robi się nieprawdopodobna. Pierwsze wydanie Xubuntu
to rok 2006. Zarówno [KX]ubuntu mają wyższe wymagania niż komputer z 1998
roku i obydwie nie istniały 10 lat temu.

>Więc taka migracja na hurrra do nowych technologii to też nie tak hop na
>babę dziecko.

Gdyby nie wpadka Microsoftu z Longhornem migracja z XP, wśród najbardziej
upartych, musiałaby się zakończyć w 2011 roku po 5 latach mainstream i 5
extended supportu. Więc narzekanie na koszty w tym przypadku jest nie na
miejscu.

--
Piotr Borkowski