Re: [ot] ranking syst. operacyjnych

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 6 Mar 2013 17:49:33 +0100

1634Racine <1634_at_Racine.pl> napisał(a):
> i wlasnie o tym pisalem: jak to brzmi :)
> a jest po prostu tak, ze prawie 39 proc ludzi na swiecie siedzi na xp i
> oznacza to (prawie) tylko tyle, ze siedza na systemie, ktorego fabryka
> juz nie produkuje i wstrzyma jakiekolwiek wsparcie zdaje sie w 2014
> (?), ale nie oznacza to, ze nagle xp stal sie badziewnym cmentarzem; po
> prostu ktos zgasil swiatlo, 39 proc ludzi wlaczylo latarki, reszta
> nawet nie miala zamiaru ich kupowac, poszla do pokoju z zarowkami na
> suficie.

Nie mówiłem, że stał się cmentarzem nagle, on się nim staje stopniowo od
ładnych paru lat.
Ja nikogo nie łajam, ani nie pohukuję, niech sobie siedzą na jakim systemie
chcą, mogą nawet na CP/M. Ale fakt pozostaje faktem: 12-letni system jest
stary. Spróbuj znaleźć użytkowników 12-letniego Linuksa albo Mac OS. To, że
MS nie potrafił na czas wydać godnego następcy XP nie sprawa, że ten system
staje się młodszy. Podobnie to, że nadal powstają programy i sterowniki na
XP też nic nie zmienia. Liczy się to, że świat poszedł do przodu i pewne
rzeczy, które na nowszych Windowsach są bezproblemowe, na XP są czasem
upierdliwe, czasem wymagają patchowania a czasem niemożliwe.
Nie jestem pewien, czy ta świetlna analogia w ogóle pasuje. Czym miałoby być
zgaszenie światła? Zaprzestaniem sprzedaży XP? Jedyne co się stało to to, że
na rynku zaczęła się zmniejszać podaż pewnego typu żarówek a zamiast niego
pojawiły się inne. Ponadto przez pewien te stare działały całkiem dobrze,
ale potem zaczęło się okazywać, że coraz częściej nie pasują do nowych lamp
albo gdzieś zmieniono napięcie i te żarówki świeciły za słabo albo się
przepalały.

> a za chwile beda glosy, ze tylko zacofance siedza na w7,
> czlowiek swiadomy juz jest na w8 :)
> normalka.

Głosy będą różne, jak zawsze. Ja nie oceniam użytkowników XP, bo powodów
używania tego systemu mogą być tysiące. Ale jeśli ktoś kupuje nowy komputet
i chce mieć tam XP (zakładam, że nie ma licencji na XP, więc nie odnoszę się
do kwestii finansowych), to mogę się tylko uśmiechnąć.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/