Re: [ot] ranking syst. operacyjnych

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Thu, 07 Mar 2013 13:53:05 +0100

W dniu 06.03.2013 17:49, Grzegorz Niemirowski pisze:
> Ja nikogo nie łajam, ani nie pohukuję, niech sobie siedzą na jakim
> systemie chcą, mogą nawet na CP/M. Ale fakt pozostaje faktem: 12-letni
> system jest stary.

Pytanie za 100 punktów, czy to nadal jest system 12letni? Czy może XP
SP3 to po prostu kolejna wersja, tylko z nazwą XP?

> Liczy się to, że świat
> poszedł do przodu i pewne rzeczy, które na nowszych Windowsach są
> bezproblemowe, na XP są czasem upierdliwe, czasem wymagają patchowania a
> czasem niemożliwe.

Możesz powiedzieć co to takiego? I pytanie czy jest to coś potrzebnego w
typowych zastosowaniach?

> Głosy będą różne, jak zawsze. Ja nie oceniam użytkowników XP, bo powodów
> używania tego systemu mogą być tysiące. Ale jeśli ktoś kupuje nowy
> komputet i chce mieć tam XP (zakładam, że nie ma licencji na XP, więc
> nie odnoszę się do kwestii finansowych), to mogę się tylko uśmiechnąć.

No wiesz, bo myślisz wąsko. Do dzisiaj w szkołach używane jest dosowe
oprogramowanie QNT. FIrma teraz prowadzi ostrą akcję do przejścia na
windziane, ale pęd do tego mały, bo księgowe przez lata się
przyzwyczaiły i nagle nauczać się nowego softu, walczyć z jego błędami itp.

Ja np. ostatnio się poddałem z dodawaniem drukarki HP udostępnionej
przez Windows XP do Devena 64bit. Nie udało mi się :( Nie odpaliłem też
na tym kompie programów QNT. I szczerze mówiąc, chętnie bym tam wsadził
XP, bo żadnych zalet z mania tam Sevena nie widzę. Niestety jakiś
geniusz kupił wersję Home więc nawet wirtualny XP od MSa odpada.

Skoro komuś możliwości XP pasują, to po co ma walczyć z niedogodnościami
Sevena o 8 nie wspominając. To trochę tak jak czemu powstało Mate. Po
prostu ludziom Gnome 3 nie pasuje. I świat se może marudzić, że idzie do
przodu, ale nadal są ludzie, co wolą rozwijać i używać Mate czyli Gnome 2.

--
Przemysław Adam Śmiejek