Jaki (bezpieczny) system plików wybrać dla Windows?

Autor: Krystek <spamtrap_at_krystek.art.pl>
Data: Fri, 18 Jan 2013 14:05:42 +0100

Co prawda wcześniej wysłałem ten post na grupie
*pl.comp.os.ms-windows.vista*, ale jest ona rzadziej uczęszczana i w
zasadzie moje pytanie ma też związek z systemami opartymi o jądro NT
(Windows Server), dlatego pozwalam sobie zamieścić mój post jeszcze raz
na tej grupie.

Intryguje mnie kwestia wyboru systemu plików dla Windows: jaki - w
obecnych czasach - będzie najbezpieczniejszy system plików w Windows (XP
odchodzi do przeszłości, więc pytanie tyczy się systemów Windows 7/8)?
Najbezpieczniejszy, czyli taki, z którego np. łatwo będzie odzyskać dane
po nieprzewidzianej awarii systemu (BSOD) czy zasilania? NTFS czy może
exFAT?

A pytanie narodziło się w mojej głowie, gdy przemieliłem kilkadziesiąt
GB plików CHK ze starego dysku z systemem plików FAT32, który leżał w
szufladzie i odzyskiwałem dane.

W obecnym systemie (Windows XP Pro) mam NTFS, ale pewnie za jakiÅ› czas
będę miał dodatkowy komputer z Windows 7 i zastanawiam się jakie (w
praktyce) korzyści daje exFAT i czy ktoś na co dzień używa tego systemu.

No i kwestia dysków SSD: jaki system plików jest wydajniejszy na tego
typu nośnikach?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/