Re: Czym robić kopie bezpieczeństwa?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu, 17 Jan 2013 02:03:09 +0100

W dniu 2013-01-17 00:32, Michal Kawecki pisze:

> A sprawdziłeś, czy to konto administracyjne ma pełen dostęp do
> udostępnionego udziału?

Trudno to zbadać. Dysk sieciowy Seagate'a jest na Linuxie. Po drugie
jest dołączona aplikacja, która inicjuje widoczność dysku w sieci,
pozwala założyć pierwszego usera, ustawia Windows tak, że mam zamapowane
dyski itp.

> Wygląda więc na to, że konto Administrator na którym pracuje Cobian
> zainstalowany jakko usługa nie ma jednak uprawnień do zapisu w zdalnym
> udziale.

Poradziłem sobie z tym co prawda w innej aplikacji dopiero. Wiem co
było. Aby dostać się do zasobu sieciowego wymagana jest autoryzacja. W
Cobianie nie było gdzie podać loginu i hasła. Backup windowsowy o to nie
prosił bo w/w oprogramowanie Seagata mu wszystko poustawiało.
Zainstalowałem http://www.2brightsparks.com/syncback/ - program mega
wypasiony - praktycznie chyba wszystko autor przewidział. Przy
definiowanie celu podaję ścieżkę, login i hasło.

Cobian sporo wad ma przy nim. Najgorsze jest zapanowanie nad
odtwarzaniem danych we właściwych wersjach - jak wspominałem. Do tego
nie da się zrobić dwóch zadań na jednym zbiorze danych. Cały dzień
spędziłem na testach.

> Tobie potrzebny jest program z deduplikacją danych i z możliwością
> odtwarzania backupu point-in-time. Swego czasu korzystałem z bardzo
> dobrego programu Danz Retrospect, który spełniłby Twoje wymagania i był
> kiedyś jako OEM dodawany za darmo do dysków USB firmy WD. Pełna wersja
> niestety nieco kosztuje...

Zerknij na program jaki zastosowałem. Pobierz wersję PRO gdyż dopiero
ona ma pełne możliwości. Realizuje nawet najbardziej wyrafinowane
operacje. Wersja free nie jest godna uwagi. Ciekawe czy spodoba się Tobie.

--
Pozdrawiam
Marek