Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 25 Apr 2012 00:43:47 +0200

Dnia Tue, 24 Apr 2012 19:54:03 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

> Nie wiem jak to oceniasz i czy bierzesz pod uwage dwie rzeczy:
> - praca w 64 bitach - to naturalne, ze w tym trybie pracy aplikacje zajmuja
> ciut wieksze zasoby (adresy i rejestry maja 8 a nie 4 bajty)

Przy 32-bitowych wersjach - jak by nie patrzeć - Vista czy 7 konsumują jej
jednak więcej. :)

> - bufory dyskowe - to co pokazuje menadzer zadan inaczej sie interpretuje
> niz w XP, w rzeczywistosci duzo pamieci jest przez 7evena wykorzystywana
> jako bufor dyskowy - pamieci, ktora pod XP byla by pokazana jako
> niewykorzystana, w Win7 jest uzywana i nie "marnuje sie" - jednak w chwili,
> gdy jakis proces poprosi o pamiec system zmniejsza bufory dyskowe i
> odstepuje pamiec aplikacjom - imho w Win7 jest naprawde fajny menedzer
> pamieci ;-)

Ależ ja się nie kłócę, że jest zły. :D

> Tak, tylko nie dyskutujemy o marketingu Microsoftu a o faktach dotyczacych
> roznic XP <-> 7

Tylko te akurat różnice nie były podyktowane względami technicznymi. AFAIR
nawet pojawiło się trochę maniaków, którzy posiedzieli nad tym i DirectX 10
w XP można było mieć -
http://www.techmixer.com/download-directx-10-for-windows-xp/. Nie wiem
wprawdzie, jak to działało, bo nie miałem specjalnych potrzeb, żeby to
testować, ale widać było, że jak się ktoś uprze…

> Okna dialogowe to tez "Zapisz", "Otworz", "Wskaz katalog" etc. - z tych
> chyba korzystasz nader czesto :-)

Tak właśnie patrzę na okno dialogowe „Zapisz” z Firefoksa w Viście x64 + w
Windows 7 i też okno „Zapisz” w IE8 w XP. Nie szalejmy - aż tyle zmian to
nie ma. Owszem, wygodne wrzucenie łącz do ulubionych folderów w Viście /
biblioteki w Windows 7 mnie też cieszą, ale jednocześnie nie robią na tyle
szału, żebym padał z nóg i z wrażenia. ;D

> Prawda, ale znow dyskusja dotyczy faktow, w XP jest z tym gorzej, w 7
> dobrze.

Ciekaw jestem, czy po rozpoczęciu tłoczenia płytek z Windows 7 SP1
uaktualniona została baza sterowników.

> Dzieki, poczytam.

Wnioski do przewidzenia są, ale przeczytać warto dla samego pióra
Krzysztofa. :)

> Ja tez nie, bo ...mam od poczatku duuuzo ramu ;-)

Wiesz: „duuużo” to pojęcie względne. :) Jak ponad trzy lata temu składałem
komputer i wpakowałem w płytę maksymalną ilość obsługiwanej pamięci (czyli
8GB), to też mi się wydawało, że mam tyyyyyyyyle pamięci. Potem okazało się,
że średnie zużycie, to tak około 4GB jest. No i niestety - wyciek pamięci w
usłudze Audio przy wstawionym X-Fi. :(

> <ciach>
>
> Potrzebne Ci to? :>

Bez tego nie przeżyję. ;D

> Uslyszysz mniej wiecej cos takiego:
> "To nieistotne, sieci nie uzywam tak jak 95% uzytkownikow, a Windows 7 jest
> do dupy, nie da sie w nim ustawic duzych fontow, tak aby w defragmentatorze
> dyskow nie bylo trzech kropek." ;-)

Mówisz, że zadzwoni do mnie? :D

[ Doskonałość jest osiągnięta, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale   ]
[ wtedy, gdy nie ma nic do ujęcia.              (Antoine de Saint-Exupery) ]