Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Tue, 24 Apr 2012 19:54:03 +0200

Dnia Tue, 24 Apr 2012 19:23:48 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> Jednocześnie większe na nią zapotrzebowanie. Zgodzę się z tym, że „coś za
> coś”, ale nie jestem taki całkowicie przekonany, że nie dało by się tego
> lepiej zoptymalizować. :D

Nie wiem jak to oceniasz i czy bierzesz pod uwage dwie rzeczy:
- praca w 64 bitach - to naturalne, ze w tym trybie pracy aplikacje zajmuja
ciut wieksze zasoby (adresy i rejestry maja 8 a nie 4 bajty)
- bufory dyskowe - to co pokazuje menadzer zadan inaczej sie interpretuje
niz w XP, w rzeczywistosci duzo pamieci jest przez 7evena wykorzystywana
jako bufor dyskowy - pamieci, ktora pod XP byla by pokazana jako
niewykorzystana, w Win7 jest uzywana i nie "marnuje sie" - jednak w chwili,
gdy jakis proces poprosi o pamiec system zmniejsza bufory dyskowe i
odstepuje pamiec aplikacjom - imho w Win7 jest naprawde fajny menedzer
pamieci ;-)

> Tu też nie mam pewności, czy to nie była (już przy DirectX 10) sztuczna
> marginalizacja XP - oficjalnie ograniczonego do DirectX 9. Nie dziwię się
> też z drugiej strony podejściu pt. „dobra - wystarczy trzymania dwóch linii
> produktów. Jedną stopniowo wygaszamy, im dalej w las, tym oferując dla niej
> w zasadzie będziemy tylko poprawki bezpieczeństwa”. Jak by nie patrzeć,
> Microsoft utrzymuje wsparcie dla trzech rodzin - nazwijmy to - klienckich
> czy „cywilnych” wersji Windows (XP / Vista / 7), a już na horyzoncie widać
> czwartą (Windows 8).

Tak, tylko nie dyskutujemy o marketingu Microsoftu a o faktach dotyczacych
roznic XP <-> 7

> Tu akurat za często z systemowych okien nie korzystam. Konfiguruję raz, a
> potem latami po prostu działa. :)

Okna dialogowe to tez "Zapisz", "Otworz", "Wskaz katalog" etc. - z tych
chyba korzystasz nader czesto :-)

> Za brak wstawienia tej możliwości w instalator XP przy wydawaniu płytek z
> zintegrowanymi kolejnymi Service Packami, to się dla Microsoftu należą baty.

Prawda, ale znow dyskusja dotyczy faktow, w XP jest z tym gorzej, w 7
dobrze.

> Zresztą - nad podobnym problemem pastwił się swego czasu śp. Krzysztof
> Sobkowski, opisując instalację Windows Server 2003 Enterprise Edition na
> łamach PClab.pl (http://pclab.pl/art25821.html)

Dzieki, poczytam.

> Z tego cholera jakoś nigdy nie próbopwałem nawet korzystać. :D

Ja tez nie, bo ...mam od poczatku duuuzo ramu ;-)

> [...]
<ciach>
> I teraz jadryś pytanie - jak to jest, że Windows Vista / 7 nie mają
> problemów z tym, by się między sobą widzieć, XP Professional SP3 postawiony
> na maszynie wirtualnej też swojego hosta widzi (i vice wersa), a XP
> Professional SP3 postawione na laptopie komputerów w grupie roboczej nie
> widzą, ale dostęp po \\adres.ip lub \\nazwa_komputera działa bez problemu?
> Choć niech zgadnę - pewnie spisek kapitalistów, żeby się wszyscy przesiadali
> na Vistę/7, bo tam celowo wprowadzono blokowanie widoczności maszyn z XP w

Potrzebne Ci to? :>
Uslyszysz mniej wiecej cos takiego:
"To nieistotne, sieci nie uzywam tak jak 95% uzytkownikow, a Windows 7 jest
do dupy, nie da sie w nim ustawic duzych fontow, tak aby w defragmentatorze
dyskow nie bylo trzech kropek." ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K