Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue, 24 Apr 2012 06:53:50 +0200

Dnia Mon, 23 Apr 2012 16:13:53 +0200, jadry艣 napisa艂(a):

> Nie pokaza艂e艣 jak okno wygl膮da u Ciebie gdy czcionka jest ustawiona
> domy艣lnie (100%) i nie opisa艂e艣 r贸偶nicy w wygl膮dzie okna gdy czcionk臋
> powi臋kszy艂e艣.

Prosz臋 uprzejmie
http://s3.ifotos.pl/img/Windows-7_rexahpe.PNG
http://s6.ifotos.pl/img/Windows-7_rexahpw.PNG

> Te przes艂ane screeny maj膮 si臋 nijak do moich zarzut贸w.
> Owszem, zupe艂nie nie mia艂em poj臋cia o takim przesuwaniu belek, ale nie o
> to mi chodzi艂o. Moje wymagania nie s膮 wyg贸rowane - po prostu oczekuj臋 偶e
> zmiana wielko艣ci czcionki nie sprawi 偶e cz臋艣膰 tre艣ci w oknie stanie si臋
> niewidoczna. Bo to r臋czne przeci膮ganie belek nie przystoi systemowi
> kt贸ry by艂 oczekiwany jako co艣 nowoczesnego..

Masz klapki na oczach. Ju偶 mi臋dzy XP, a Vist膮 by艂o sporo pozytywnych r贸偶nic.
呕e Ci tak zacytuj臋 fragment z wypowiedzi Micha艂a Kaweckiego (jedna z
udzielaj膮cych si臋 na grupach os贸b z tytu艂em Most Valuable Professional z
m.in. 2011 roku - ale pewnie, dla Ciebie tytu艂 taki, to kolejny przejaw
spisku kapitalistycznych krwiopijc贸w):
<cyt>
Prosz臋 bardzo:
- sensowny installer rozpoznaj膮cy wi臋kszo艣膰 urz膮dze艅 i chipset贸w
- sensowna procedura repair, 艂膮cznie z miniwindows na p艂ytce o du偶ych
mo偶liwo艣ciach
- przywracanie poprzednich wersji plik贸w
- tryb usypiania po艂膮czony z hibernacj膮, zapobiegaj膮cy utracie danych w
przypadku zaniku zasilania
- zapis pakietowy p艂yt CD/DVD, pozwalaj膮cy na ich u偶ywanie jak du偶ej
dyskietki
- niezale偶ne ustawienia g艂o艣no艣ci dla ka偶dej aplikacji w systemowym
mikserze
- UAC - wreszcie da si臋 bezpiecznie pracowa膰 na zwyk艂ym koncie, bez
ci膮g艂ego logowania na konto admina celem wykonania drobnych poprawek
- sensowna struktura zabezpiecze艅 przypisanych do folder贸w systemowych,
na przyk艂ad do Program Files i Windows, niedopuszczaj膮ca do
niekontrolowanej zmiany ich zawarto艣ci
- wbudowany w miar臋 sensowny firewall potrafi膮cy dostosowa膰 swe
ustawienia w zale偶no艣ci od sieci, w kt贸rej komputer pracuje
- niez艂a diagnostyka sieci
- pe艂na kontrola nad sposobem udost臋pniania plik贸w i rozg艂aszania si臋 w
sieci lokalnej, z bardzo prostym panelem ustawie艅
- sensowne Windows Update z histori膮 aktualizacji i podgl膮dem roli
ka偶dej poprawki przed jej pobraniem
- mechanizm raportowania b艂臋d贸w i pobierania znalezionych rozwi膮za艅 tych
b艂臋d贸w z Microsoftu (dzia艂a, zd膮偶y艂em go nieraz przetestowa膰)
- skuteczny mechanizm automatycznego w艂膮czania trybu kompatybilno艣ci dla
starszych program贸w i sterownik贸w, po艂膮czony z wirtualnym rejestrem i
wirtualnym systemem plik贸w
- bardzo rozbudowany task scheduler powi膮zany z event logiem
- rozbudowany event log z mo偶liwo艣ci膮 listowania zdarze艅 z wiersza
polece艅 np. do pliku tekstowego, bez 偶adnych 3rd party programik贸w po
drodze
- wreszcie dzia艂aj膮ce przywracanie systemu
- bardzo dobrze dzia艂aj膮cy instalator nowych sterownik贸w z mo偶liwo艣ci膮
cofania zmian, w praktyce niedopuszczaj膮cy do wywa艂ki systemu
- rozbudowany task manager pozwalaj膮cy na podgl膮d 艣cie偶ek uruchomionych
aplikacji i ich parametr贸w uruchomieniowych
- dzia艂aj膮cy w tle i bez obci膮偶ania systemu, defragmentator
- Performance and Reliability Monitor, pokazuj膮cy wszystko co si臋 dzia艂o
w systemie w osi czasu i wp艂yw tych zdarze艅 na jego stabilno艣膰 i
wydajno艣膰
- bardzo wiele nowych i rozbudowanych polece艅, niekt贸re wr臋cz bezcenne
dla co bardziej zaawansowanych user贸w
- rozbudowany edytor za艂o偶e艅 systemowych, nie tak rozbudowany jak w
Windows 2008, ale i tak o niebo lepszy ni偶 ten z XP
- systemowy edytor program贸w domy艣lnych
- wystarczaj膮ca do normalnej pracy obs艂uga Bluetooth
- i setki innych rzeczy, mniej lub bardziej wa偶nych, go艂ym okiem
niewidocznych usprawnie艅 systemowych, a tak偶e darmowych program贸w i
zmian w GUI kt贸re po prostu u艂atwiaj膮 prac臋 z Windows.
</cyt> koniec

Ale oczywi艣cie najwa偶niejsze jest, czy po powi臋kszeniu font贸w system
automatycznie poszerzy kolumny w danej aplikacji, czy nie鈥

> Rozumiem, - nale偶ysz do tych co to nie przyjmuj膮 fakt贸w do siebie..
> Zapomnia艂em doda膰 - to okno konsoli zademonstrowa艂am przy obni偶onej
> rozdzielczo艣ci (mam z konieczno艣ci tak膮 ustawion膮 na sta艂e), bo przy
> domy艣lnej dla mojego laptopa i zwi臋kszonej czcionce w tym okienku wida膰
> tylko znaki wielko艣ci ziarenka maku, i tre艣ci mo偶na tylko si臋 domy艣la膰.

Fakty przedstawiaj膮 si臋 tak: w oknie wiersza polece艅 mo偶na sobie swobodnie
sterowa膰 wielko艣ci膮 fontu, czego usilnie nie przyjmujesz do wiadomo艣ci, cho膰
screeny ju偶 dosta艂e艣. Dla przypomnienia:
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawr.PNG
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawh.PNG
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawp.PNG

> Ok. takie zapewnienie mi wystarczy, zreszt膮 ten antywirus rodem z
> Redmont mam tylko z przyzwyczajenia. Jak na razie nie zg艂osi艂 偶adnego
> alarmu, mimo tego 偶e gdy przeskanowa艂em system innymi antywirusami to
> si臋 okaza艂o 偶e w systemie jest sporo szkodnik贸w. Oczywi艣cie tu nie
> zg艂aszam 偶adnych pretensji pod adresem tw贸rc贸w tego antywirusa - po
> pierwsze - nie trzeba za niego p艂aci膰 a po drugie mo偶na wybra膰 co艣 od
> innego producenta.

To b臋dzie si臋 mo偶na doczeka膰 zaznaczenia na owych screenach owych b艂臋dnie
wy艣wietlanych element贸w?

> Odnios艂em jednak inne wra偶enie.. Ty wydajesz si臋 tak tryska膰 wr臋cz
> euforystycznym zachwytem 偶e nawet negujesz te b艂臋dy kt贸re zademonstrowa艂em.

Niestety tak si臋 sk艂ada, 偶e to co opisujes jako b艂膮d mo偶na skwitowa膰 kr贸tko
akronimem. PEBKAC (Problem Exists Between Keyboard And Chair). W t艂umaczeniu
brzmi to: problem istnieje mi臋dzy klawiatur膮 i krzes艂em.

> Punkty od drugiego do czwartego dla mnie nie maj膮 prawie 偶adnego
> znaczenia - nie mam poj臋cia czy kiedykolwiek z nich skorzystam.

Za to inni skorzystaj膮.

> A wracaj膮c jeszcze do czwartego punktu - w czym on jest lepszy od
> przywracania systemu w XP?

Kilkukrotnie przy przywracaniu systemu na zdrowo pokancerowanym XP
przywracanie systemu mi poleg艂o. Przy Vi艣cie i Windows 7 - jak na razie -
kilka mocno awaryjnych sytuacji naprawionych zosta艂o od A do Z.

> Zupe艂nie nie mam poj臋cia co chcesz powiedzie膰 przez punkt piaty? - W XP
> nie by艂o opcji przyznawania statusu sieciom i rozgraniczania ich na
> prywatne i publiczne?

Nie by艂o. Jak mia艂e艣 ustawione, 偶e masz by膰 widoczny w sieci, to niezale偶nie
od tego, czy podpina艂e艣 si臋 do zaufanej sieci w pracy czy w domu, czy do
hot-spota w kawiarni - widoczny by艂e艣.

> No jak na razie to ja mia艂em takie problemy z instalacj膮 urz膮dzenia
> wielofunkcyjnego Canon 偶e w og贸le porzuci艂em pomys艂 pod艂膮czenia tej
> peryferii do laptopa z W7.

Konkretnie to jakie? Sterowniki rozumiem masz od Canona i przeznaczone s膮
dla tego konkretnego urz膮dzenia i Windows 7?

> Tak nawiasem - w Linuksach instaluje si臋 j膮 z zamkni臋tymi oczami.

Za to po艂owa funkcjonalno艣ci nie jest dost臋pna? ;)

> Tak偶e dotyczy tych kt贸rzy neguj膮 oczywiste fakty.

Przytaczane przez Ciebie przyk艂ady, jak na razie faktami mo偶na nazwa膰 co
najwy偶ej w jakiej艣 rzeczywisto艣ci r贸wnoleg艂ej. Ot cho膰by 鈥瀗iemo偶no艣膰鈥
sterowania szeroko艣ci膮 kolumn wy艣wietlanych w oknie narz臋dzia
defragmentacji.

> W艂a艣nie o to ca艂y czas mi chodzi艂o, i ja to mam za powa偶ny b艂膮d, a
> kt贸rego jak wida膰 niekt贸rzy na tej grupie nawet nie kwalifikuj膮 jako
> sfuszerowan膮 niedor贸bk臋.

To ju偶 zale偶y od aplikacji. S膮 takie, w kt贸rych to nie przeszkadza, s膮
takie, w kt贸rych potrafi doprowadzi膰 do sza艂u. Ot przyk艂adowo okno
konfiguracji uprawnie艅 u偶ytkownik贸w w FileZilla FTP Server - no nie
rozci膮gniesz okna, a miejsca na podgl膮d powi膮za艅 folder贸w jest 鈥瀟ak du偶o鈥,
偶e z臋by bol膮. Gdyby艣 jednak chcia艂 to kwalifikowa膰 jako b艂膮d systemu -
FileZilla FTP Server nie jest programem pisanym przez Microsoft鈥

> I tak by by艂o gdyby nie konieczno艣膰 wyboru opcji, np. do jakiej sieci
> do艂膮czy膰 to po艂膮czenie. Ja rozumiem wzgl臋dy bezpiecze艅stwa kt贸rych np. w
> telefonach nie ma, ale s膮dz臋 (wiem) 偶e W7 przy odrobinie dobrej woli
> mo偶na by艂o to jeszcze bardziej upro艣ci膰.

Ale przepraszam moment - do jakiej sieci do艂膮czy膰 to po艂膮czenie? Przecie偶
przy pierwszym pod艂膮czaniu si臋 Windows 7 do nowej sieci od razu wyskakuje
monit, by zakwalifikowa膰, czy to zaufana sie膰 w pracy / w domu, czy sie膰
publiczna.

> Znowu minus jak na nowoczesny system - zagmatwanie opcji
> konfiguracyjnych;-)

Na m贸j gust pogrupowane sensownie, ale co ja tam wiem鈥

> Np. "upnphost" musia艂em wy艂膮czy膰 na sta艂e bo zajmowa艂 prawie ca艂膮 moc
> obliczeniow膮 procesora.

Pytanie, od jakiego momentu (np. od instalacji jakiego programu) zacz膮艂
problem wyst臋powa膰. Ale jak m贸wi臋 - to by trzeba si膮艣膰 przy konkretnym
komputerze.

> Defragmentacja dysk贸w i okno konsoli. Akurat teraz nie pami臋tam tych
> innych.

Tyle b艂臋d贸w zauwa偶y艂e艣, a nie potrafisz niczego przytoczy膰鈥

> Ale偶 wiem! Vista sprzedawa艂a si臋 coraz s艂abiej, a wi臋c trzeba by艂o
> rzuci膰 na rynek szybko jaki艣 nowy system... Kosztem jako艣ci i dopracowania.

Vista sprzedawa艂a si臋 s艂abo, gdy偶 zosta艂a IMVHO na rynek wypuszczona nieco
za wcze艣nie. Cho膰 podejrzewam, 偶e gdyby Ci urz膮dzi膰 eksperyment analogiczny
do 鈥濿indows Mojave鈥, ale dotycz膮cy Windows 7, to reakcje by艣 mia艂 podobne.
;D
http://www.dobreprogramy.pl/Mojave-Vista-wcale-nie-taka-straszna,Aktualnosc,8804.html

> Ale ja to wiem! Wielokrotnie praktykowa艂em.. Gdyby by艂o inaczej wtedy
> nie zwr贸ci艂bym na to uwagi. Je偶eli nie wiesz to sam sprawd藕 i oce艅.

Ale co mam sprawdzi膰 i oceni膰? Konkretnie. Co i w jakim systemie?

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Tritter: Merry Christmas. House: And a happy go to hell.                 ]