Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: jadryś <rg_at_yachoo.com>
Data: Mon, 23 Apr 2012 17:14:20 +0200

W dniu 2012-04-22 21:58, Przemysław Ryk pisze:

> A świstak siedzi i zawija…
> 1. http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnssw.PNG/: zwężona kolumna „Disk„
> (tak, że faktycznie nie mieści się w niej tekst „System Reserved”),
> rozszerzona kolumna „Last Run”. Według Ciebie „…” po tekście „Running”
> oznacza, że tekst się w tej kolumnie nie zmieścił?
> 2. http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnsss.PNG/: szerokości wszystkich
> kolumn zmienione tak, że mieści się w nich każdy wyświetlany tekst.
>
> Z tekstem nic problematycznego się nie dzieje, szerokości kolumn można
> zmieniać. CBDU.

No tak, tu Ci muszę przyznać rację - przesuwanie tych belek sprawi że
tekst jednak można zobaczyć. Nie wiem tylko czy takie ustawienie nie
jest tylko tymczasowe, czy kolejna zmiana czcionki nie będzie skutkowała
kolejną potrzebą przesuwania belek? Przy okazji to sprawdzę.

> Nakładka czy od początku napisana aplikacja - przygotowane narzędzie na
> zamówienie Orange. Czy pisał to producent modemu zgodnie z wytycznymi
> Orange, czy też zespół wynajętych przez Orange programistów, to w tym
> momencie nieistotne. Aplikacji nie przetestowano na okoliczność zachowania
> się kontrolki okna w przypadku systemowego powiększenia fontów. Ślij maile
> do Orange, żeby to poprawili, a nie narzekaj na Microsoft, bo ten tu nie
> jest niczemu winien.

Trudno powiedzieć - wiem tylko że aplikację można pobrać również ze
strony producenta modemu. Bez znaczka Orange i wstępnej konfiguracji
ustawionej do współpracy z siecią Orange.
Nie warto, jedno że nic nie osiągnę a drugie za kilka miesięcy wygasa
moja umowa z tym dostawcą netu. Ale w sumie my tu nie o tym, a o
problemie że i sporo innych aplikacji wadliwie działa z W7. A w XP
wszystko było w porządku. A więc czy tego że że twórcy W7 stworzyli
system mało kompatybilny ze starszą wersją nie można nazwać fuszerą?

> Zacytuj proszę uzasadnienie, dlaczego to Microsoft jest winien, że
> programista olał zalececnia producenta systemu, użył niestandardowych
> kontrolek okien i nawet nie przetestował zachowania aplikacji, jeżeli w
> systemie ustawiono powiększenie elementów.

Sfuszerowany system także pod względem kompatybilności z poprzednikiem.

> Akurat linki wrzucałem ze śmiertelną powagą licząc na to, że dostrzeżesz
> taki drobny szczegół, jak różne szerokości kolumn w oknie Narzędzia
> Defragmetnacji (twierdziłeś, że to niemożliwe). Cóż - przeliczyłem się
> najwyraźniej - trzeba było zaznaczyć żarówiastym, czerwonym kolorem, żebyś
> wiedział na co patrzeć.

Tak, tu Ci muszę przyznać rację - po prostu na problem patrzeliśmy z
różnych perspektyw, a na dodatek ja nie miałem świadomości o dostępnych
opcjach usuwania takiego problemu.

> (ciach…)
> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rexnrnr.PNG/ - ustawione 117%, okno
> wyświetlane jak trzeba, szerokość kolumn w ramce pod „Stan bieżący” można
> zmieniać bez najmniejszego problemu. Podobnie, jak przy ustawieniu 125%, co
> Ci już na http://youtu.be/pslftI2wG70?hd=1 prezentowałem.

Jednak bez ręcznych kombinacji tymi belkami system nie wyświetli
prawidłowo treści przy zmienionej czcionce..,

>>> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawh.PNG/

> Nie. Ma użytkownika sierotę, który skonfigurować fontu i jego wielkości w
> oknie wiersza poleceń nie potrafi. Kliknij w pasek tytułu tego okna, wybierz
> opcję Domyślne - i ustaw jak Ci pasuje. Potem ponownie uruchom okno wiersza
> poleceń. I przestań opowiadać brednie, bo jeszcze ktoś to przeczyta i
> uwierzy. Linki do screenów zacytowane powyżej.

Dzięki za info.. z konsolą wszystko w porzadku, - możliwości
konfiguracyjne nawet większe jak w Linuksie.

> To czepiaj się Orange, że ichnia aplikacja przy niestandardowej wielkości
> fontów się rozlatuje.

Pozwól że jednak pozostanę przy pretensjach do W7.

> Biorąc pod uwagę, że screeny były robione na maszynie wirtualnej
> wyświetlanej na 17" monitorze z ustawioną rozdzielczością 1280×1024, to
> faktycznie - monstrualnej wiekości monitor…
>
> Nie jadryś. Ja potrafię sobie skonfigurować font w oknie linii poleceń.

W W7 ja teraz już też, dzięki.

> Pierwsza z brzegu osoba, która hobbystycznie nawet zajmuje się obróbką
> wideo…

Masz ją przed sobą.. Obróbkę video przeprowadzałem pod kompem z 512 MB
pamięci.

> Poza tym - jakoś znajomi moi w większości używają komputerów do niezbyt
> skomplikowanych zadań. Kompozycje sobie zmieniają, wielkości fontów
> zmieniają - i jakoś im nie występuje blokada szerokości kolumn w np.
> Narzędziu Defragmentacji. Cuda pewnie jakieś…

Moi też, - jakieś pasjanse, programik biurowy, w tle muzyczka, albo
jakiś filmik ze strony xxx, i do tego im służy komputer. Milionom
kierowców samochód słuzy do dojazdu do pracy czy na wypad poza miasto, i
niekoniecznie interesuje ich jakieś bicie rekordów i ilość zaworów na
cylinder.

> (ciach…)
> Znalazłeś? Czy może jednak podesłać?

Jak na razie to tylko to ręczne przesuwanie belek sprawia że można
przeczytać treść przy powiększonym oknie "defragmentacji dysków"..

> I znowu niczym kulą w płot. Miliony innych użytkowników nie mają problemu ze
> zmianą fontów, czy ich powiększeniem. Podejrzewam, że milionom innych
> użytkowników można wytłumaczyć przyczyny, dlaczego w danym, konkretnym
> programie wyświetlanie okien się wywaliło. Ba… śmiem twierdzić, że miliony
> innych użytkowników potrafią wykonać ciąg logicznego rozumowania i wpaść na
> pomysł, że skoro w tylu innych oknach działa poprawnie, a w jednym
> konkretnym jest rozpiździaj, to niekoniecznie wcale Microsoft za to
> odpowiada…

Ja też nie mam problemu ze zmianą wielkości czcionki - problem po
przeprowadzeniu takiej operacji ma W7.

> Jeżu kolczasty - serio? W życiu bym nie przypuszczał. Ja tylko swego czasu
> podpinałem cztery sztuki (bo była taka potrzeba na targach). Dwóch to się
> bałem…

Jak najbardziej serio.
Swego czasu.. to pewnie pod XP?